راهیابی 418 اثر به بخش داوری جشنواره ملی «آیات» گیلان
کد خبر: 3586085
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

راهیابی 418 اثر به بخش داوری جشنواره ملی «آیات» گیلان

گروه اجتماعی: فاضلی از انتخاب 418 اثر از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی «آیات» برای داوری مرحله نهایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 9 فروردین در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی «آیات»، اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه های جشنواره بین المللی آیات است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره از اواسط آذرماه سال گذشته، یادآور شد: با توجه به استقبال مخاطبان جشنواره، مهلت زمان ارسال آثار در سه مرحله و تا 22 بهمن ماه 95 تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ارسال اثر برای جشنواره به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سایت جشنواره به آدرس www.ayaategilan.ir پذیر بود، گفت: الحمدلله استقبال خوبی از این جشنواره قرآنی صورت گرفت و 227 نفر از 28 استان کشور با ارسال 455 اثر در جشنواره ثبت نام کردند.

فاضلی افزود: 418 اثر از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات که دارای شرایط مندرج در فراخوان بودند، انتخاب و به تیم داوری نهایی جشنواره متشکل از اسماعیل براری، مهدی ارگانی و عبدالحی شماسی تحویل داده شد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: آثار پذیرفته شده شامل 286 فیلم نامه داستانی، 12 فیلم نامه مستند، 99 نمایش نامه صحنه ای و 8 نمایش نامه خیابانی و 13 اثر در بخش ویژه جشنواره با محور موضوعی طرح 1450 سوره مبارکه حدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه بر اساس فراخوان جشنواره، قرار بود آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در اسفند ماه 95 برگزار شود، ادامه داد: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی و زمان بر بودن مطالعه دقیق متون ارسالی توسط تیم داوری، بر اساس تصمیمات اخذ شده در دبیرخانه جشنواره، این مراسم به فروردین 96 موکول شد.

وی اظهار کرد: آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات، صبح روز دوشنبه 21 فروردین با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و اصحاب قرآن کشور و استان در رشت برگزار خواهد شد.

captcha