امامزاده سیدحسین(ع)؛ نگین درخشان شهر سبز فارس
کد خبر: 3586102
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

امامزاده سیدحسین(ع)؛ نگین درخشان شهر سبز فارس

گروه اجتماعی: امامزاده سید حسین(ع) شهرستان كازرون که شجره طیبه ایشان به امام سجاد(ع) باز می‌گردد، چون آفتاب پرنوری در میان بقاع متبرکه استان فارس نورافشانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، شهرستان کازرون معروف به شهر سبز، در غرب استان فارس مأمن بیش از 200 تن از نوادگان رسول خدا(ص) است که در طول تاریخ جهت نشر معارف الهی و سیره ائمه اطهار به این سرزمین وارد شده‌اند.

امامزاده سیدحسین(ع) در کنار روستایی به همین نام در 23 کیلومتری جاده کازرون به شیراز و در شمال شهر تاریخی بیشابور قرار گرفته است.

ارادتمندی مردم مناطق جنوب کشور و دیار فارس به این امامزاده جلیل‌القدر موقعیت خاصی به بقعه متبرکه بخشیده است به گونه‌ای که همواره پذیرای خیل عظیمی از دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

در جوار این آستان مقدس چشمه‌ساری پر آب و به غایت زیبا قرار گرفته است که درختان سرسبز و سر به فلک کشیده و باغ‌های مرکبات منطقه را آبیاری می‌کند و فضایی سیاحتی زیارتی منحصر به فرد جهت زائران و مجاوران درگاه حضرتش به‌وجود آورده است.

بقعه متبرکه امامزاده سیدحسین(ع) با داشتن طرح جامع با مساحت بالغ بر 8 هکتار در حال توسعه است که در این طرح مکان‌هایی نظیر سالن اجتماعات و آمفی تئاتر ، درمانگاه، زائرسرا، ساختمان اداری، بوستان، زمین ورزش، چاپخانه و فضای سبز در نظر گرفته شده است.

باتوجه به اینکه امامزاده سیدحسین(ع) از بقاع شاخص استان فارس و مرکزی فعال جهت انجام امور فرهنگی به شمار می‌رود، لذا در طول سال طرح‌های مختلفی همچون آرامش بهاری در ایام خجسته نوروز، سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه، طرح تابستانی نشاط معنوی ویژه نوجوانان و جوانان، سوگواره بصیرت عاشورایی و ... با حضور گسترده مشتاقان و مجاوران این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

همچنین در ایام نوروز باتوجه به تشرف زائران و مسافران نوروزی به آستان مقدس این امامزاده تمهیداتی از جمله ایجاد زائرسرا، کمپ مسافرتی، سرویس بهداشتی و اهدای چادر به زائرین و برپایی ایستگاه صلواتی به زائرین نوروزی خدمات رفاهی ارائه می‌شود.

captcha