پیام تسلیت نمایندگان و مسئولان به مناسبت درگذشت پدر شهیدان عاصمی
کد خبر: 3586109
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴

پیام تسلیت نمایندگان و مسئولان به مناسبت درگذشت پدر شهیدان عاصمی

گروه شهرستان‌ها: مسئولان و شخصیت‌های استانی و ملی در پی درگذشت پدر شهیدان علیرضا و عباس عاصمی از سرداران هشت سال دفاع مقدس در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت وی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مسئولان و شخصیت‌های استانی و ملی در پی درگذشت پدر شهیدان علیرضا و عباس عاصمی از سرداران هشت سال دفاع مقدس در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت وی را تسلیت گفتند.
دكتر محسن اسماعيلي، عضو حقوقدان شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان رهبری در پيامي ارتحال مرحوم حاج محمد عاصمي را تسليت گفت.
متن اين پيام بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با کمال اندوه و افسوس از خبر رحلت «حاج محمد عاصمی»، پدر بزرگوار فرمانده عارف و سلحشور تخریب «شهید علیرضا عاصمی» و نیز «شهید عباس عاصمی» آگاه شدم. آن مرد بزرگ در نگاه من از زمره ابرار و مصداق بارز مومنانی بود که تا آخر بر سر پیمان خود با خدا ایستاد و با تعبد و تقید مثال زدنی به مبانی دینی و صبر انقلابی خویش حجتی بر امثال ما شد.
مصیبت فقدان ایشان را به همه بازماندگان، شاگردان و ارادتمندان او، خصوصاً به مردم عزیز استان خراسان رضوی و بالاخص اهالی متدین و انقلابی شهرستان کاشمر تسلیت عرض می‌کنم.
امیدوارم روح بلند او برای همیشه همنشین اولیای الهی و فرزندان شهیدش باشد و ما را نیز از دعا و شفاعت خویش بی بهره نگذارد.
همچنین، بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر نیز در پیامی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان عاصمی بیان کرده است:
 انا لله و انا الیه راجعون
سرانجام‌ پس‌ از چندین ماه اندوهبار و سرشار از اضطراب‌ و نگرانی، بار سنگین‌ مصیبت‌ فرود آمد و دل‌ مردم‌ وفادار شهر و دیارمان دستخوش‌ طوفان‌ غم‌ و محنت‌ گشت. معلمی بزرگ و پرورنده بسیاری از شهدای ما دنیای‌ فانی‌ را وداع‌ گفت.
 ا‌و چهره‌ نام آشنای‌ مردم‌ و غمخوار کشور و انقلاب‌ و خدمتگزاری‌ صدیق‌ با اندیشه‌ای‌ روشن‌ و چشمی‌ تیزبین برای دین خدا بود و امروز روح مطهر آن بزرگمرد به فرزندان پاکش پیوست.
 و دیار ترشیز یکی از استوانه های محکم و قابل اعتماد و اتکای خود را از دست داد.
مرحوم حاج محمد عاصمی در دوران‌ پر حادثه‌ انقلاب، نقش بسزایی داشت و یکی‌ از مؤثرترین‌ عناصر در جریانات‌ کلی‌ کشور و انقلاب‌ بود. پدری‌ مهربان‌ و در عین‌ حال، مشاوری‌ امین‌ برای همه مردم اجتماع بود. بارها مردم محبت‌ پرشور و اعتماد عمیق‌ و تحسین‌ قلبی‌ خود را نسبت‌ به‌ این‌ انسان خاضع‌ بر زبان‌ آورده‌ اند.
در طول‌ سالهای‌ انقلاب‌ چه‌ بسیار گره‌ها، که‌ به‌ دست‌ او گشوده‌ شد و چه‌ بسیار کارهای‌ بزرگ‌ که‌ به‌ تدبیر او انجام‌ گشت. از اینها برتر نقش‌ این‌ عنصر پرتلاش‌ و پرتوان‌ در حراست‌ عاشقانه‌ از دین خدا و اهداف‌ امام‌ بزرگوار بود.
تاریخچه‌ خدمات‌ ارزنده‌ آن‌ مرحوم‌ به‌ دوران‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب منحصر نمی‌شود. نقش‌ ایشان‌ در دوران‌ مبارزات‌ قبل انقلاب نیز برجسته‌ و فراموش‌ نشدنی‌ است، و هر چه‌ زمان‌ به‌ مقطع‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ نزدیکتر می‌شود این‌ نقش‌ و سهم‌، بزرگتر و روشن‌تر می‌گردد.   
اکنون‌ این‌ انسان متدین و الهی از میان‌ ما رفته‌ و ما را در فقدان‌ خود، مهموم‌ و مغموم‌ بجا گذاشته‌ است. این‌ غم‌ جانکاه‌ را به‌ بیت معزز و معظم ایشان خاصه همسر فداکار، داغدار و محنت کشیده ای که بار مصائب بر دل او سنگینی می کند، تسلیت عرض میکنم و از خداوند برای‌ همه صبر و تسلی‌ طلب مینمایم.
خداوند روح‌ آن‌ مرحوم‌ را مشحون‌ از رحمت‌ و فضل‌ خود قرار دهد و او را با اولیاالله‌ و  شهیدان سرافرازش محشور فرماید.
 آمین‌ رب‌ العالمین.
همچنین محمدحسن فرهادی، فرماندار شهرستان کاشمر در پیامی درگذشت پدر شهیدان عاصمی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:
انا لله وانا الیه راجعون
درگذشت مرحوم حاج محمد عاصمی پدر بزرگوار شهیدان سردار علی و عباس عاصمی موجب تالم و تاثر گردید.
این پدر و معلم بزرگوار و مومن با تربیت وتقدیم دو فرزند عزیزش در راه اعتلا و پاسداری از نظام و میهن اسلامی از عزیزترین سرمایه‌های خویش گذشت و در دوران زندگی خود مایه خیرات و برکات فراوانی برای مردم دیار ترشیز و شهرستان کاشمر شد.
اینجانب به پاسداشت زحمات و ارج نهادن صبر و فداکاری‌های این پدر ارجمند، این مصیبت را به مردم شهید پرور شهرستان کاشمر و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بویژه خانواده محترم آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و علو درجات و همنشینی با سید و سالار شهیدان و روح مطهر شهدا را برای آن مرحوم، صبر و شکیبائی برای خانواده مکرمشان مسئلت می‌نمایم.
همچنین سید حسن رسولی، استاندار سابق خراسان نیز  درگذشت حاج محمد عاصمی را به خانواده‌های محترم عاصمی تسلیت گفته است؛ در پیام وی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله وانا اليه راجعون
درگذشت معلم وارسته خير و كارآفرين برجسته ابوالشهيدان حاج محمد عاصمي كه يكي از شخصيت‌هاي مبارز ،انقلابي و مورد وثوق و اعتماد مردم شريف كاشمر بودند را به خانواده محترم اين عزيز سفر كرده و عموم هم شهريانم تسليت عرض مي كنم.
علو درجات و آمرزش روح متعالي اآن عبد صالح، صبر و شكيبايي بازماندگان محترم را از درگاه ايزد منان مسالت دارم.
captcha