سوغات زیارت امام‌زاده یحیی بن زید(ع) رونمایی شد
کد خبر: 3586120
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

سوغات زیارت امام‌زاده یحیی بن زید(ع) رونمایی شد

گروه اجتماعی: روز گذشته با حضور سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، از سوغات زیارت امام‌زاده یحیی بن زید(ع) مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، روز گذشته با حضور سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، محمد حسن واحدی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی و حجت الاسلام والمسلمین محمد احمد زاده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی از سوغات زیارت امام‌زاده یحیی بن زید(ع) که کاشی کوچک ونمادین از این بقعه و کتابچه‌ای در خصوص زندگی این امام‌زاده واجب تعظیم بود رونمایی شد.
طی مراسم بازدید ازامام‌زاده یحیی بن زید(ع) یکی از نوادگان امام زین العابدین(ع)، جمعی از مسئولان از رواق جدید این امام‌زاده، محل اسکان موقت زائران و برنامه‌های فرهنگی سرکشی کردند.
علاوه براین مسئولان ازغرفه مشاوره وقف، مشاوره به زوجین جوان، برنامه‌های کودکانه، فروشگاه دائمی محصولات فرهنگی این بقعه، فروشگاه محصولات مرتبط با موضوع نماز نیز بازدید به عمل آوردند.
سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حین بازدید از این بقعه گفت: هنگام ورود به این امام‌زاده روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع) درذهنم تداعی شد که می فرمایند:«انسان از دو عنصر جسم و روح تشکیل شده است بنا‌براین باید به فکر تغذیه این دو عنصر باشیم» که براساس این روایات می‌توان گفت زیارت امام زادگان در واقع غذای روح انسان‌ها هستند و در دنیایی که مفاسد وگناهان و ظلم‌های زیادی وجود دارد، نباید از غذای روح غافل شویم.
وی ادامه داد: یکی از برکات اسلام وشیعه وجود این بقاع متبرکه است که امروز جزء کانون‌های اصلی انقلاب هستند و در واقع ما باید پیام انقلابمان را از لسان این بزرگواران دریافت کنیم.
بختیاری با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این امام‌زاده به شکل مخروبه بود که بازهم واجب تعظیم بود، اظهار کرد: اما اکنون تغییرات ماهوی وشکلی عظیمی در این امام‌زاده رخ داده است که همه اینها از برکت نفس این امام‌زاده واجب تعظیم است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: سالانه پنج میلیون زائر به این بقعه می‌آیند که یک میلیون آن‌ها زائران خارجی هستند، بنابراین این امام‌زاده اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: در خصوص برنامه نوروزی نیز باید بگویم امسال برنامه‌های نوروزی آستان قدس تفاوت زیادی با گذشته داشت، در لحظه تحویل سال سه میلیون زائر در حرم رضوی حضور داشتند وبعد از آن نیز از سخنرانی رهبری بهره‌مند شدند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های نوروزی آستان قدس رضوی در آرامش کامل در حال برگزاری است و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد زاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری در 118 بقعه متبرکه اجرایی شد که برپایی خیمه معرفت، غرفه کودک، مشاوره وقف، پرسش وپاسخ مسائل شرعی، خدمت رسانی به زائران، اسکان موقت، غنی سازی اوقات فراغت از جمله این برنامه‌ها است.
وی افزود: تا شب گذشته یک میلیون و نود هزار نفر به بقاع متبرکه وارد شدند، که 37 هزار و 787 نفر از خدمات اسکان استفاده کردند و 54 هزار و 237 نفر نیز از خدمات اسکان ارزان قیمت بهره مند شدند و پنج هزار و 682 نفر نیز از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند.
احمد زاده ابراز کرد: علاوه براین 521 مراسم سخنرانی در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی برگزار شده است وامروز نیز از سوغات زیارت این امام‌زاده رونمایی کردیم، زیرا سوغات باید بیان کننده ویژگی‌های این شهر باشد که نماد وکاشی امام‌زاده یحیی بن زید(ع) و محصولات فرهنگی از آن جمله بود.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: هدف از اجرای طرح ارامش بهاری در بقاع متبرکه خدمت رسانی به زائران و ایجاد معرفت افزایی و بهینه سازی اوقات فراغت آن‌ها بود.
captcha