راهکارهای کاهش آلرژی بهاری از منظر طب اسلامی
کد خبر: 3586148
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
واشیان تشریح کرد:

راهکارهای کاهش آلرژی بهاری از منظر طب اسلامی

گروه سلامت: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم راهکارهای کاهش آلرژی در فصل بهار از منظر طب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آمدن بهار با رویش گل‌ها و گیاهان متفاوتی همراه بوده که این امر با گرده افشانی گل‌ها و گیاهان موجب برنگیختن حساسیت‌ها و آلرژی‌های متفاوت در افراد می‌شود.

آلرژی از نظر پزشکی به افزایش مواد و آنزیم‌های مختلف در جریان خون گفته می‌شود که موجب تحریک پذیری و افزایش حساسیت بدن به مواد مختلف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس‌علی واشیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم و محقق قرآن و سلامت در گفت‌وگو با ایکنا راهکارهایی را از منظر طب اسلامی را برای کاهش این حساسیت‌ها پیشنهاد می‌دهد.

وی عنوان کرد: داشتن رژیم‌های خاص و محدود کردن مصرف مواد آلرژن مانند ادویه‌جات و برخی غذاهای سرد و گوشت قرمز از جمله این راهکارها هستند.

واشیان همچنین تغییرات جوی و آلودگی هوا را از جمله دیگر عوامل آلرژی‌زا و تشدید کننده دانست و اظهار کرد: تغییرات جوی مانند رفتن از مکانی با هوای سرد به گرم یا بر عکس موجب آلرژی می‌شود که در این راستا باید با تدابیر پیشگیری کننده از این حساسیت‌ها کاست.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیة ادامه داد: آلودگی هوا و حضور در مناطق آلوده، غبار آلود عامل حساسیت و بیماری بوده و عدم حضور در این مناطق یکی از راه‌های پیشگیری از آلرژی است، همچنین روزه‌داری نیز از جمله عواملی است که موجب کاهش آلرژی و تنظیم عملکرد بدن در در برابر حساسیت‌های ناشی از آلودگی هوا و پاکسازی بدن است.

وی یادآور شد: عدم مصرف و استفاده از برخی عطرها و ادکلن‌ها که بوهای خاصی دارند نیز آلرژی را محدود می‌کنند. 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۷:۱۹
0
0
با بکار گیری توصیه‌های بهداشتی کمتر دچار آسیب خواهیم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۶:۳۹
0
0
با رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوی آسیبها گرفته می‌شود
captcha