برای آرزوهای خود پشتوانه عملی مهیا کنید+صوت
کد خبر: 3586160
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰

برای آرزوهای خود پشتوانه عملی مهیا کنید+صوت

گروه چند رسانه‌ای: تعریف آرزو و تقسیم آن به دو بخش خوب و بد برای انسان و همچنین لزوم پشتوانه سازی عملی برای آمال بشر محور بخشی از مباحث تفسیری محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاة است که صوت آن در این قسمت قابل پخش و دریافت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاة، در بخشی از مباحث تفسیری سوره بقره به تعریف آرزوها و آمال انسان می‌پردازد و آرزوهای خوب را بنا بر سخن پیامبر اسلام(ص) رحمتی برای مسلمانان معرفی می‌کند.
وی در ادامه به تشریح آرزوهای انسان و سرنوشت آنها می‌پردازد و ادامه می‌دهد: هر کس در مسیر حرکت خود با آرزو به سمت اهدافش حرکت می‌کند و این برای به ثمر رسیدن کارهای انسان مطلوب است، اما یک نوع از آرزو هم هست که به «اُمنیه» معروف است و آن دسته از آرزوهایی است که بدون مقدمه و پشتوانه در ذهن انسان به خیال‌های خام تبدیل شده و این از اشتباهات بزرگ انسان در طول تاریخ بوده است.
انصاری اضافه می‌کند: اگر به این آرزوهای خیالی دلخوش کنیم و آنها را ملاک کار خود قرار دهیم در صورتی که ملاک و قانون الهی خوبی‌ها و بدی‌های انسان است، به مقام شکوفایی و حرکت نمی‌رسیم و این توهمات انسان را به ذلالت می‌کشاند و خداوند این مسئله را به عنوان هشداری برای مسلمانان بیان می‌کند.
صوت این بخش از مبحث تفسیری محمدعلی انصاری در رابطه با آرزوهای انسان را از قسمت زیر دریافت کنید.
کد

captcha