«آرامش بهاری»؛ میهمان 2400 بقعه متبركه/ محوریت مباحث معرفتی و فرهنگی
کد خبر: 3586162
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
شرفخانی عنوان کرد:

«آرامش بهاری»؛ میهمان 2400 بقعه متبركه/ محوریت مباحث معرفتی و فرهنگی

گروه اجتماعی: رئیس ستاد طرح «آرامش بهاری» كشور از اجرای این طرح در 2 هزار و 400 بقعه متبركه كشور طی ایام نوروز خبر داد و گفت: رویكرد ما در این طرح مباحث معرفتی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در سفر به استان فارس و حاشیه بازدید از خیمه معرفت دینی حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز گفت: یكی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیریت آستان امامزادگان و بقاع متبركه با رویكرد قطب فرهنگی شدن است.

اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبركه در ایام نوروز

وی افزود: برای این منظور باید از ظرفیت‌ها و مناسبت‌ها و هچنین ایامی كه مردم در این مكان‌های مقدس حضور پیدا می‌كنند، استفاده كنیم و با همین نگاه بعد از ارزیابی‌های انجام شده نسبت به ظرفیت بقاع متبركه از سال‌های گذشته طرح آرامش بهاری را در ایام نوروز در این اماكن مقدس اجرا می‌كنیم.

شرفخانی ادامه داد: از آنجا كه مردم در سفرهای نوروزی خود از آستان مقدس امامزادگان هم برای استراحت و هم اقامه نماز و زیارت استفاده می‌كنند لذا ضرورت داشت تا سازمان اوقاف نیز در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را برای قطب فرهنگی شدن این بناهای مقدس به منظور ارتقای سطح فكری و فرهنگی مردم و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران نوروزی در عرصه فرهنگی و خدماتی داشته باشد.

رئیس ستاد «آرامش بهاری» سازمان اوقاف و امور خیریه كشور از اجرای این طرح در 2 هزار و 400 بقعه متبركه در سراسر كشور خبر داد و گفت: این طرح از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

خیمه معرفت دینی یك ظرفیت نوین تبلیغی است

وی، رویكرد اصلی این سازمان را در اجرای طرح «آرامش بهاری»، مباحث فرهنگی و معرفتی برشمرد كه با استفاده از ظرفیت‌های جدید و نوین فرهنگی بتوانیم در همان لحظاتی كه زائران در آستان‌های مقدس حضور پیدا می‌كنند از ظرفیت خیمه معرفت دینی در یك قالب جدید و نوین تبلیغی، استفاده كنند تا از این طریق بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم در عرصه مشاوره و مسائل شرعی و گفتمان‌های دینی باشیم.

شرفخانی ادامه داد: بر همین اساس در كل كشور ظرفیت‌های خیمه‌‌های معرفت دینی در سه بعد طراحی شده؛ شامل غرفه‌های مشاوره ازدواج، تربیت كودك، خانواده، طب سنتی، تبلیغ چند رسانه‌ای كه ظرفیت جدیدی در عرصه تبلیغ و همچنین بخش كودكان و نوجوانان و دیگری غرفه عفاف و حجاب و ارائه محصولات فرهنگی است.

وی از فعالیت بیش از 3 هزار مبلغ دینی در طرح «آرامش بهاری» در سراسر كشور خبر داد و گفت: این مبلغان دینی دوره‌های تخصصی شامل روان‌شناسی، خانواده و مباحث تربیتی و مباحث تخصصی كودك را گذرانده‌اند.

950 امامزاده كشور دارای زائرسرا هستند

شرفخانی همچنین با بیان اینكه در 950 امامزاده كشور زائرسرا داریم كه مردم می‌توانند از آنان استفاده كنند و علاوه بر این‌ها در 750 امامزاده كمپین اسكان موقت طراحی كردیم و این كار را در امامزادگانی كه ظرفیت پذیرایی داشتند، انجام دادیم.

رئیس ستاد طرح «آرامش بهاری» این نكته را یادآور شد كه همكاران ما در اوقاف، هیئت امنا و خادمان و روحانیان حرم‌های مطهر شبانه‌روز تلاش می‌كنند تا بتوانیم خدمات مطلوب فرهنگی ـ رفاهی را در ایام نوروز برای مردم در امامزادگان و بقاع متبركه داشته باشیم.

همكاران اوقاف فارس شبانه‌روزی در آرامش بهاری تلاش می‌كنند

وی در ادامه به وضعیت استان فارس در زمینه اجرای این طرح اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه فارس در این ایام میزبان خیل بیشماری از زائران نوروزی است، انصافاً همكاران ما در اوقاف فارس بسیار در این عرصه تلاش می‌كنند به خصوص در آستان مقدس امامزادگان و اماكن تاریخی نظیر تخت جمشید و من این مسئله را دیروز با چشمان خودم دیدم كه همكاران من در آنجا چگونه شبانه‌روزی فعالیت می‌كنند.

شرفخانی اظهار كرد: همكاران ما در اوقاف فارس در تمام شهرهای كه دیدند ظرفیت برپایی خیمه معرفت دینی وجود دارد و همچنین خدم‌رسات مطلوبی به زائران نوروزی وجود دارد، اقدام به برپایی خیمه معرفت دینی است و علت این مسئله هم آن است كه دوستان ما در كل كشور نگاه جهادی دارند چرا كه نگاه كارمندی و اداری در ایام عید پاسخ نداده و بلكه باید نگاه جهادی باشد تا خدمات مطلوبی به زائران ارائه شود.

captcha