لزوم تقویت ارتباط بدنه جامعه قرآنی با سینماگران
کد خبر: 3586610
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
اطیابی:

لزوم تقویت ارتباط بدنه جامعه قرآنی با سینماگران

گروه فعالیت‌های قرآنی: تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: ارتباط جامعه قرآنی و سینماگران باید به حدی نزدیک باشد که فاصله‌ای میان آنها دیده نشود.

ارتباط جامعه قرآنی و سینماگران به حدی نزدیک باشد که مشهود نباشد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدمسعود اطیابی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی در سال 96 که امروز دوشنبه، 14 فروردین‌ماه در محل سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد، ضمن عرض سلام و تبریک سال جدید خدمت همه حضار در مراسم، بیان کرد: بنده خود عضو جامعه قرآنی نیستم و مشخصا در جامعه هنری و سینمایی فعالیت می‌کنم اما امیدوارم که امسال را که با حضور در جمع جامعه قرآنی آغاز می‌کنیم، سال پربرکتی برای من و اهالی قرآن باشد.

وی در ادامه در رابطه با موضوع هنر و سینما و قرآن کریم افزود: زندگی امروزه زندگی مدرنی است و شاید اگر ما ایراداتی به زندگی خودمان داشته باشیم، این ایرادات بیشتر از آنکه به قصور اجتماعی بر‌گردد، به دوری ما از سبک زندگی و عجین کردن این سبک زندگی با آموزه‌های قرآن برمی‌گردد.

تهیه‌کننده و کارگردان سینما تصریح کرد: چیزی که من دوست دارم به عنوان یک سینماگر عرض کنم این است که ارتباط سینماگران و جامعه قرآنی باید به حدی نزدیک باشد که فاصله‌ای میان آنها دیده نشود. البته الان این امر وجود ندارد و فاصله‌ای میان ارتباط سینماگران و جامعه قرآنی وجود دارد که مناسب نیست و مانند این است که فیلم قرآنی را از فیلم‌های دیگر مسلمانان جدا کنیم.

اطیابی ادامه داد: یک مسلمان وقتی فیلم می‌سازد باید هرگونه فیلمی که تولید می‌کند، قرآنی باشد؛ یعنی اگر یک فیلم کودک و یا یک فیلم کمدی می‌سازد، بدون اینکه در آن فیلم حتی یک آیه از قرآن کریم آمده باشد، کلیت فیلم منظر اسلامی، دینی و قرآنی داشته باشد بدون اینکه بشود گفت که این فیلم، فیلمی دینی و اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه خیلی خوشحال هستم که در این جلسه میهمان جامعه قرآنی هستم، اظهار کرد: فکر می‌کنم حرکت خوبی در این زمینه در حال آغاز است که اگر بتوانیم این عجین کردن سبک زندگی مدرن امروز را با زندگی قرآنی بدون اینکه احساس شود، انجام دهیم می‌توانیم به یک نظام موفقی در این زمینه دست پیدا کنیم والا ممکن است حتی در جوامع غربی نیز نمونه‌هایی از این سبک زندگی مشاهده شود و حتی احساس کنیم آن‌ها قرآن را خوانده و بدان عمل می‌کنند.

تهیه‌کننده و کارگردان سینما در پایان سخنان خود در این زمینه بیان کرد: امیدوار هستم روزی به جایی برسیم که وقتی از دور به زندگی مردم ایران نگاه می‌کنیم، احساس کنیم که این تفاوت و فاصله میان سبک زندگی قرآنی مسلمانان و دیگر جوامع وجود داشته باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۷:۴۱
0
0
اگر این امر تحقق یابد تاثیرات مثبتی به دنبال خواهد داشت
captcha