ارائه منظومه جامع معرفتی نوجوانان در سطح رسانه ملی/ پیگیری منویات رهبری در امر انتخابات
کد خبر: 3586617
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

ارائه منظومه جامع معرفتی نوجوانان در سطح رسانه ملی/ پیگیری منویات رهبری در امر انتخابات

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با مباحث معارفی بیان کرد که کار اساسی که می‌توان انجام داد، ارائه یک منظومه جامع معرفتی در حد درک و دریافت نوجوانان است بتوانند بر اساس آن پاسخگوی بسیاری از شبهات باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در دیدار نوروزی جامعه قرآنی طی سخنانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مطالب مطرح شده در این جلسه مورد توجه اتاق فکر و ایده‌پردازی شبکه قرار گرفته است، گفت: به حول الهی از ماه مبارک رمضان و به صورت ملموس‌تر از تابستان امسال اتفاقات خوبی در این حوزه را شاهد خواهیم بود. اگرچه که برآیند رضایت‌مندی مخاطبان رسانه ملی را در حوزه قرآن مورد توجه قرار داده‌ایم و در این بین درخواست‌ها برای تلاوت بیشتر است.
وی افزود: در رابطه با مباحث معارفی آن چیزی که تاکنون در خیلی از فضاهای فرهنگی و رسانه‌ای بیشتر سلیقه و میزان برخوردهای نقطه‌ای و پاسخگویی به شبهات بوده است که کار درست و به جایی است. در کنار این، کار اساسی‌تری که می‌توان انجام داد، کاری فرایندی و و ارائه یک منظومه جامع معرفتی در حد درک و دریافت و نوجوانان است که بتوانند بر اساس آن دریافت‌ها پاسخگوی بسیاری از شبهات باشند.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: همه ما در زمان جوانی و نوجوانی در ارتباط با علما و نیز ارتباط با کلاس‌های خاص معارفی به اشراف نسبی برای پاسخ‌گویی رسیده‌اید، این یکی از کارهایی است که در سطح رسانه ملی در حال انجام است و کارهای مقدماتی مربوط به آن در حال انجام است. این کار با محوریت شبکه قرآن و گسترش به همه شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خواهد بود.
محمدزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد ازدیاد جمعیت، گفت: در این بحث جامعه قرآنی می‌توانند کمک‌کننده باشند. من در این بخش به سهم خود حمایت جانبی رسانه‌ای از این امر را خواهم داشت. با این وجود باید جلساتی در طول سال داشته باشیم، تا افرادی که در سال 96 صاحب فرزند شده و یا اقدام به امر ازدواج می‌کنند، مورد تشویق قرار گیرند. به جهت ترغیب و تشویق این افراد از بزرگان حاضر در مجلس خواستارم تا شرایطی را فراهم کنند تا این امر محقق شود. تسهیلاتی که می‌توانند اعطاء کنند و جوایزی که می‌توانند اهدا کنند می‌تواند باعث ترغیب شود.
وی در ادامه به طرح 1451 اشاره کرد و اجرای آن در سال 96 اشاره کرد و افزود: برای سوره مبارکه «ملک» که 30 آیه و برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است و  نیز سوره مبارکه «واقعه» که 96 آیه است و برای تابستان تدارک دیده شده است، از جمله اتفاقات خوبی است که در قالب طرح 1451 اجرا می‌شود. این اتفاقات در شش ماهه اول سال اتفاق می‌افتد.
محمدزاده در ادامه به بحث انتخابات اشاره و بیان کرد: به عنوان جامعه قرآنی موظف هستیم که به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم. تقاضای من از جامعه قرآنی این است که خطوط مختلفی که در امر انتخابات در حال رقابت هستند را ‌با هوشمندی و هوشیاری زیاد پیگیری کنند و در فضاهای مرتبط به امر انتخابات به‌خوبی حاضر شویم. حضور ما به عنوان قاری، استاد و فرد موثر قرآنی حمایت‌کننده اندیشه و نظر مقام معظم رهبری باشد تا در این زمینه بتوانیم ایشان را کمک کنیم.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پایان خاطر نشان کرد: کار مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به سیمای ملی واگذار شده است و قرار شده است که سوالات هر حوزه‌ای را احصا کنیم و در اختیار فضاهای مناظراتی قرار دهیم. در همین زمینه از دوستان در خبرگزاری قرآن خواستاریم این کار را به عنوان کمک به ما، انجام دهند و مطالبات معارفی، قرآنی و دینی جامعه قرآنی را دسته‌بندی کرده و به صورت عدد و رقم محدود ارائه دهند تا در مناظرات انتخاباتی مورد سؤال واقع شود.
captcha