فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم را فراموش نکنیم
کد خبر: 3586621
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
شعاعی:

فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم را فراموش نکنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان در دیدار نوروزی جامعه قرآنی با تأکید بر تقویت فعالیت‌های قرانی مناطق محروم، گفت: در برخی مناطق روستایی شاهد این هستیم که تمام کودکان پا در عرصه حفظ قرآن کریم گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشور در دیدار نوروزی قرآنی‌ها در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در کشور مغفول مانده است، بحث فرهنگ‌سازی قرآنی است، گفت: هنوز جوانان ما صدای قرآن را که می‌شوند به یاد مرگ می‌افتند و هنوز هم سوره مبارکه «الرحمن» مردم ما را یاد مرگ می‌اندازد.
وی افزود: در ارزیابی‌هایی که در برخی مدارس در زمینه میزان قرآنی بودن دانش‌آموزان انجام داده‌ام، متوجه شده‌ام که گرایش به قرآن بسیار پائین است و علت آن را این بیان می‌کردند که قرآن آنها را یاد مرگ انداخته و باعث دل‌گیری آنها می‌شود.
این قاری بین‌المللی با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی باید بر این موضوع اندیشه بورزد، تصریح کرد: اکثر نوجوانان انگیزه لازم برای یادگیری قرآن ندارند، وقتی نوجوانان نمی‌خواهند قرآن یاد بگیرند، هیچ روشی نمی‌تواند اثرگذار باشد.
شعاعی در ادامه با طرح این پیشنهاد که برای رفع این معضل نیاز به یک کمیته یا ستاد برای فرهنگ‌سازی داریم، ‌بیان کرد: یکی دیگر از معضلات مهم در جامعه بحث مساجد است، ‌مرکز اصلی آموزش قرآن باید مسجد باشد اما در اکثر ساعات روز تعطیل است.
وی با تأکید بر اینکه هنوز تعریف درستی از خادم و هیئت امنای مسجد احصاء نشده است، گفت: خادم به عنوان کسی انتخاب می‌شود که فرد بیکاری باشد تا کارهای مسجد را انجام دهد،‌ هنوز مشخص نیست که هیئت امنا در مساجد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند. همین موضوع باعث شده است تا بیش از 70 هزار مسجد عملکرد قرآنی قابل عرضه‌ای نداشته باشد.
شعاعی در ادامه این بخش از صحبت‌های خود به ارائه طرحی از سوی جامعه قاریان شهر قم اشاره و بیان کرد: سال‌های قبل طرح «سرباز مسجد» به نیروهای مسلح ارائه شد و جلساتی در مورد چکش‌کاری آن به صورت مشترک برگزار شد. اشکالاتی به آن وارد شد،‌ اشکالات را برطرف کردیم و قرار شد مورد پیگیری بیشتر قرار گیرد که هنوز بعد از دو سال پیگیری نشده است. جا دارد از ایکنا این درخواست را داشته باشیم تا جلسه مناظره مانندی را برای این امر اختصاص دهند.
این قاری بین‌المللی کشور خاطرنشان کرد: من حامل پیام نوجوانان و جوانان مناطق محروم کشور هستم،‌ نوجوانانی که هزینه جشن‌های فارغ‌التحفیظی‌شان حتی کمتر از هزینه یک محفل کوچک در دیگر شهرها است. در روستای «درجادون» زمان تحویل سال 96 تمام کودکان پنج جزء از قرآن را حفظ کرده بودند.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای توجه به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این شورا در سال گذشته کارگروه فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم را تشکیل دادند که می‌تواند سرمنشأ خیرهای فراوانی باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۰۹:۲۰
0
0
اگر این اقدام محقق شود تاثیرات خوبی به دنبال خواهد داشت
captcha