اعمال ماه‌های رجب و شعبان روح انسان را برای ماه مبارک رمضان آماده می‌کند
کد خبر: 3586704
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

اعمال ماه‌های رجب و شعبان روح انسان را برای ماه مبارک رمضان آماده می‌کند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسللامی سقز گفت: اعمال ماه‌های رجب و شعبان، جهت‌ ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام محمد وحیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با تبریک و گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب اظهار کرد: اعمال ماه‌های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان است. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده کنیم.

وی افزود: اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة‌الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند. برای این شب عملی از رسول خدا صلی الله علیه و آله ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است.

حجت‌الاسلام وحیدی در ادامه به فضیلت و ثواب نماز و روزه و انجام فرائض ویژه این ماه اشاره و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا می‌شود و غضب الهی از او دور می‌گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می‌شود.

وی بیان کرد: پیامبراکرم(ص) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

حجت‌الاسلام وحیدی در ادامه به بیان اعمال و اذکار ماه رجب که در احادیث و روایت آمده اینگونه بیان کرد: روز پنج شنبه اول آن ماه- در صورت امکان و بلا مانع بودن- روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد؛ ما بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.

وی بیان کرد: زمانی که دوازده رکعت به اتمام رسید،هفتاد بار ذکر«اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة و الروح» گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر«رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کردد. ان شاء الله به استجابت می‌رسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در پایان یادآور شد: تمامی فرق اسلامی به فضیلت و عظمت و اهمیت عبادات خالصانه در ماه رجب و شعبان و نیز روز اول ماه رجب که شب لیلة‌الرغائب هم هست توجه ویژه و آن ‌را یادآور و تأکید و تأیید کرده‌اند بنابراین لازم است در 2 ماه مانده به رمضان مؤمنان همه با خشوع خاصی به بارگاه ربوبی به نیایش پرداخته و برای تعالی روح و روان و ذخیره معنوی تلاش و برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

captcha