اعتکاف؛ فرصتی برای مناجات توأم با معرفت
کد خبر: 3587502
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

اعتکاف؛ فرصتی برای مناجات توأم با معرفت

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با گرامیداشت ایام اعتکاف، این ایام را به عنوان بهترین فرصت برای خلوت با خداوند دانست و گفت: جوانان از این فرصت برای مناجات توأم با معرفت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه‌ کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته شهر کاشمر به‌ ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی تأکید کرد و افزود: سبک زندگی باید بر اساس آموزه‌های تعالیم مقدس اسلام باشد.
وی با اعلام اینکه باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که مورد رضایت پروردگار باشد، اظهار کرد: امیرالمومنین در وصایای خود ما را به تقوای الهی و نظم در امور زندگی سفارش می کنند؛ نظم در زندگی این است که در کارها برنامه‌ریزی داشته و کارها زمان‌بندی و اولویت‌بندی شود.
حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: در روایات آمده مؤمن ساعات روز خود را تقسیم کند و در شبانه‌روز بخشی از زمان خود را برای امرار معاش و روزی حلال، ساعاتی را برای عبادت البته نه فقط نماز و روزه و بخشی را به استراحت اختصاص دهد.
وی بیان کرد: همیشه عادت کرده‌ایم از کشورهای دیگر و نظم آن‌ها تعریف کنیم حال‌ آنکه دین ما بر این نظم و برنامه‌ریزی تاکید بسیاری دارد.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی باید الگو باشیم، یکی از نشانه‌های نظم را هدفمند بودن کارها دانست و بیان کرد: کسی که در انجام کارهای روزمره از عبادت تا سایر امور زندگی هدفمند باشد، منظم است.
وی یکی از مظاهر نظم در زندگی را قدر خود دانستن دانست و افزود: ندانستن قدر عمر، فرصت‌ها و استعدادها، ناشی از بی‌نظمی است به همین خاطر ما باید تحولی در زندگی فردی و اجتماعی ایجاد کنیم و به نظم اهمیت دهیم تا جامعه‌ای نمونه داشته باشیم.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد جوادالائمه(ع) افزود: ایشان مولود بابرکت برای شیعیان به شمار می‌رفتند که پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سن هشت‌سالگی توانستند در جلسات متعددی که مأمون تعمداً تشکیل می‌داد، در یک هجمه علمی بزرگان آن روز، حدود 30 هزار سؤال پیچیده را پاسخ دهد به‌طوری‌که مأمون از تعجب می‌گفت که حقا فرزند رضا هستی.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه شیعه امیرالمومنین(ع) رستگار است، ابراز کرد: با این وجود ما باید همیشه دغدغه پیروی از سیره علوی را داشته باشیم.
وی با گرامیداشت ایام اعتکاف، این ایام را به عنوان بهترین فرصت برای خلوت با خداوند دانست و گفت: جوانان از این فرصت برای مناجات توأم با معرفت استفاده کنند.
captcha