معرفت اندک به امام زمان(عج) یکی از دلایل غیبت است
کد خبر: 3588365
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
آیت‌الله هادوی تهرانی:

معرفت اندک به امام زمان(عج) یکی از دلایل غیبت است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه علمیه با بیان اینکه نوع درخواست ما از اولیاءالله و امام زمان(عج) درخواست‌های سطحی و مادی است، گفت: شاید یکی از دلایلی که امام زمان(عج) ظهور نمی‌کنند، این باشد که معرفت ما به مقام و جایگاه امام اندک است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی امروز، 20 فروردین ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیاء با اشاره به روایات در مورد داستان ایوب گفت: این حضرت نعمات فراوانی داشت و در عین حال شاکر آن بود و شیطان به او حسادت ورزید و به خدا گفت که ایوب چون این همه نعمت دارد شاکر است و اگر از او بگیری دیگر از شاکران نخواهد بود.
وی افزود: ابلیس بر مال و فرزندان او مسلط و این نعمات از او سلب شد ولی باز هم ایوب شاکر بود و بعد ابلیس از خدا خواست که مرا بر زراعت و بدن و ... او مسلط کن که مسلط کرد غیر از عقل و چشم ایوب لذا بدن آن حضرت دچار تعفن شد و تعبیر این است که وقتی کرمی از بدن ایوب خارج می‌شد، حضرت خطاب می‌فرمود، برگردد به بدن من و همین سبب شد تا مردم ایوب را از قریه بیرون کردند.
هادوی تهرانی بیان کرد: مردمی که تصور می‌کردند این سختگیری به ایوب ناشی از گناهان اوست به او اعتراض می‌کردند که ایوب تو چه گناهی کرده‌ای که گرفتار این عذاب الهی شده‌ای به ما بگو تا ما در نزد خدا برای تو دعا کنیم.
این استاد تفسیر حوزه اظهار کرد: خداوند به برخی از بندگانش سختگیری دارد اما نسبت به برخی دیگر آسان می‌گیرد زیرا ممکن است آنان را رها کرده باشد.
وی با اشاره به نجات ایوب از این مصیبت‌ها به علت حفظ بندگی در مقابل خداوند افزود: اگر امروز شرایطی بود که ما به ولی از اولیاء الهی دسترسی داشتیم عمده جنس درخواست‌های ما از ایشان درخواست‌های مادی مانند ماشین و خانه و ... بود همان طور که در چاه عریضه جمکران در گذشته درخواست‌های عجیب و غریبی از سوی برخی مطرح شده است.
وی همچنین در تفسیر سوره مومنون با بیان اینکه عالم توسط خداوند واحد اداره می‌شود، گفت: قرآن فرموده است که اگر جهان دو خدا و یا خدایان متعدد داشت در این صورت عالم فاسد می‌شد.
وی ادامه داد: در تفکر برخی مکاتب و حتی در فیلم‌های هالیوودی این تفکر وجود دارد که در عالم خدایان متعدد وجود دارد که قرآن کریم آن را به شدت رد کرده است زیرا این نظم دقیق عالم با این همه پیچیدگی ناشی از مدیریت واحد خداوند علیم، حکیم و قدیر است.
captcha