آثار هنری فاخر پاسخی به ادعای بی‌توجهی شیعه به قرآن است
کد خبر: 3588379
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

آثار هنری فاخر پاسخی به ادعای بی‌توجهی شیعه به قرآن است

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم ضمن تمجید از هنرمندان تولیدکننده بزرگترین قرآن مطلای جهان تأکید کرد: ساخت این نوع آثار پاسخ به کسانی است که مدعی هستند شیعه به قرآن کم توجه است.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز، 20 فروردین ماه در مراسم رونمایی از بزرگترین قرآن مطلای جهان خطاب به هنرمند این اثر گفت: امیدوارم همیشه در سایه قرآن باشید و این آثار ذخیره یوم‌المعاد شما باشد.
وی خطاب به هنرمند این اثر قرآنی افزود: نباید این آثار در همین حد باقی بماند و با آموزش سعی کنید در نسل خودتان نیز تداوم داشته باشد و دیگران نیز این هنر را بیاموزند تا این سلسله هنرها منقطع نشود.
آیت‌الله مکارم بیان کرد: وظیفه ما حمایت از هنرهای قرآنی است از این رو به هنرهای قرآنی و هنرمندان قرآنی احترام می‌گذاریم و آنان را تجلیل و دعا می‌کنیم این کارها ادامه یابد و حاضریم هر مقدار این آثار مرتبط با قرآن تولید شود، آن را مشاهده کنیم. 
این مفسر قرآن با بیان اینکه ما برکت در کارهای قرآنی را تجربه کرده‌ایم، اظهار کرد: در فروش این اثر فاخر قرآنی به کشورهای دیگر عجله نکنید و تلاش کنید تا در کشور خودمان فروخته شود.
وی با بیان اینکه این کارها، کارهای بسیار پرارزشی در مقابل کسانی است که می‌گویند شیعیان کاری با قرآن ندارند، عنوان کرد: کارهای هنری برای قرآن می‌شود که در ایران نبوده و در جاهای دیگر نیز سابقه نداشته است و نشان می دهد که ایرانیان و شیعه علاقه زیادی به قرآن دارند بر خلاف آنچه برخی تبلیغات سوء انجام می‌دهند.
همچنین رائین اکبرخانزاده، هنرمند این اثر فاخر قرآنی در سخنانی بیان کرد: قلمزنی این اثر توسط هنرمندی صورت گرفته است که بر روی قتلگاه امام حسین(ع) و درهای ورودی حرم امام حسین(ع)، امیرالمومنین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) قلم‌زنی کرده‌ است.
وی افزود: سرمایه‌گذار این اثر نخواسته است نامی از او برده شود و هزینه آن صرف حمایت از کودکان سرطانی خواهد شد و در موزه‌ای در مالزی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت، همچنین در چند کشور اسلامی دیگر نیز به نمایش در می‌آید.
اکبرخانزاده تصریح کرد: نزدیک به دو سال برای ساخت و نوشتن این قرآن وقت صرف شده است، همچنین مشغول نوشتن قرآن دیگری از طلا و نقره هستم.
وی افزود: فرزندم نیز به این کار علاقه دارد و چون معتقدم دیدن آیات قرآن سبب افزایش نور چشم و برکت زندگی می‌شود که در روایات نیز بر آن تاکید شده است، فرزندم را هم به این کار تشویق می کنم.
captcha