مراسم تجلیل و تکریم 70 سال خدمات قرآنی آیت‌الله قریشی برگزار می‌شود
کد خبر: 3588484
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
در آستانه عید مبعث؛

مراسم تجلیل و تکریم 70 سال خدمات قرآنی آیت‌الله قریشی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه از برگزاری مراسم تجلیل و تکریم 70 سال خدمات قرآنی عالم ربانی و مفسر قرآنٰ، آیت‌الله سید علی اکبر قریشی در آستانه عید مبعث خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از رسا یعقوب پوراسد روز گذشته در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت شخصیت دینی و علمی آیت الله سید علی اکبر قریشی، این عالم ربانی را منشاء خدمات قرآنی خواند و اظهار کرد: تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین ارج نهادن فعالیت های چندین ساله آیت الله قریشی به عنوان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه ما رابر آن داشت تا در راستای برنامه های فرهنگی دانشگاه نسبت به برگزاری مراسم تجلیل و تکریم ایشان برنامه ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: مراسم تجلیل و تکریم از70 سال خدمات قرآنی عالم ربانی و مفسر قرآن، آیت الله سید علی اکبر قریشی در آستانه عید مبعث، چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی تفریحی امام علی (ع) ارومیه برگزار می شود.
پوراسد رونمایی از مستند آیت الله قریشی، تمبر یادبود، برپایی نمایشگاهی از تألیفات  و رونمایی از آخرین کتاب این عالم ربانی را پیوست های فرهنگی مراسم اعلام کرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه از نامگذاری خیابانی در شهر ارومیه به نام آیت الله قریشی خبر داد و افزود: مجموعه جدید ورزشی دانشگاه فنی قاضی طباطبایی نیز به نام آیت الله قریشی نامگذاری خواهد شد.
وی با اشاره به دعوت از شخصیت های کشوری برای حضور در مراسم بیان کرد: از رییس مجلس شورای اسلامی نیز برای حضور در این مراسم معنوی دعوت شده است.
پوراسد گفت: ائمه جمعه شهرستان های استان، مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه، مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان و نیز جمعی از فرهیختگان دینی و فرهنگی استان در این مراسم حضور خواهند داشت.
گفتنی است، آیت الله قریشی با توجه به سابقه فعالیت های انقلابی و مذهبی در سال 1358 از سوی مردم آذربایجان غربی به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد و در تدوین قانون اساسی نقش مؤثری ایفا کرد.
در سال های 1361، 1369، 1377 و 1385 از منتخبان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بود و پس از رحلت امام خمینی(ره) در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب نقش اساسی داشت.
این عالم بزرگ علاوه بر نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی و دانشگاه ارومیه را عهده دار و همزمان نیز به تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه های ارومیه مشغول بوده است.
مسجد اعظم ارومیه از همان سال های اول انقلاب پایگاه آیت الله قریشی برای تبلیغ دین و کمک به مردم است.
تألیف بیش از 50 جلد کتاب در 20 عنوان از فعالیت های علمی آیت الله قریشی است که بر همین اساس در سال 1375 از سوی وزارت ارشاد به عنوان محقق برتر سال انتخاب شد.
تفسیر احسن الحدیث، قاموس قرآن، آیینه نهج البلاغه، نگاهی به قرآن، حدیث غدیر، معاد از نظر قرآن و علم، مفردات نهج البلاغه و مرد مافوق انسان از جمله مهمترین تألیفات آیت الله قریشی است.
مراسم تجلیل و تکریم 70 سال خدمات قرآنی آیت الله قریشی برگزار می شود
captcha