فضائل امام علی(ع) شهره جهانی دارد
کد خبر: 3589056
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
محمد جواد ابوالقاسمی:

فضائل امام علی(ع) شهره جهانی دارد

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سالروز میلاد امام اول شیعیان در عشق‌آباد گفت: کمالات و فضیلت‌های امام علی(ع) شهره جهانی دارد.

فضائل امام علي(ع) شهره جهاني دارد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان در خبری به ایکنا اعلام کرد: مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت امام علی( ع) و ارج گذاری به مقام شامخ پدر شامگاه دوشنبه، 21 فروردین، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در مسجد فاطمه زهرا(س) این شهر برگزار شد.
در این آئين مذهبي و جشن ملي، پیروان اهل بیت(ع)، ایرانیان و آذري‌هاي مقيم عشق‌آباد و کارکنان ادارات و نهادهای ایرانی شهر عشق‌آباد شركت كرده و در فضايي معنوي بر همبستگي ملي و پيوندهاي معنوي پيروان اهل بيت عليهم السلام تأكيد كردند.
مراسم با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و با نمایش کلیپ‌های مولودي‌خواني به همین مناسبت ادامه یافت. سپس محمد‌جواد ابوالقاسمي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با تبریک میلاد با سعادت امام متقین حضرت علی(ع) و روز پدر به چند فضیلت از فضائل بي‌نظير آن حضرت از زبان علمای اهل سنت و مسيحيت اشاره و اظهار کرد: كمالات و فضيلت حضرت علي(ع) شهره جهاني دارد و کتب حدیث و تاریخ آکنده از فضائل آن حضرت است.  
وي در ادامه با اشاره به خصوصیات و فضایل اخلاقی حضرت علی(ع)، گفت: اميرمؤمنان(ع) الگوی مسلمانان جهان است و بايد نسبت به آن امام همام شناخت كافي و وافي پيدا كرد؛ چرا كه تمامي ابعاد وجودي انسان كامل در درون اين شخصيت بزرگ تاريخ اسلام نهفته است.  
رايزن فرهنگي در عشق‌آباد تصريح كرد: مشترکات بین مسلمانان بسیار بیشتر از اختلافات بین آنها است و همین مسئله لزوم توجه هرچه بیشتر به اتحاد را در بین مسلمانان نشان می‌دهد.
در ادامه مراسم اشعاری به زبان فارسي، آذري و تركمني در مدح و منقبت مولي الموحدين(ع) قرائت شد كه مورد استقبال شركت‌كنندگان در مراسم قرار گرفت.
اقامه نماز مغرب و عشا به امامت رایزن فرهنگی كشورمان از دیگر برنامه‌های مراسم بود و در پایان از همه حضار با شیرینی، شربت و شام پذیرایی به عمل آمد.


captcha