شهید حجت‌الاسلام مرتضایی جزو مفاخر ارتش است
کد خبر: 3589223
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

شهید حجت‌الاسلام مرتضایی جزو مفاخر ارتش است

گروه جهاد و حماسه: حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری گفت: شهید حجت‌الاسلام مرتضایی را باید یک الگوی فاخر در ارتش جمهوری اسلامی ایران نام برد که در حوزه تفسیر قرآن کریم جزو اساتید خبره بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین جلسه بازدید جامعه قرآنی در سال 96 به دیدار از خانواده شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی مرتضایی اختصاص داشت. در ابتدای این جلسه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در سخنانی اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در اولین دیدار خود در سال 96 از خانواده معظم شهدا مهمان یک شهید قرآنی هستیم که عمر گرانبهایشان را به تبلیغ قرآن و عترت اختصاص دادند. این شهید بزرگ که یک روحانی برجسته نیز بود در طول حیات خود جدا از فعالیت‌های تبلیغی به صورت ویژه به تفسیر قرآن اشتغال داشت.

وی افزود: این دیدار که به صورت هفتگی طی چهار سال گذشته برگزار می‌شود با این هدف است که گوشه‌ای از ارادت جامعه قرآنی را به محضر خانواده معظم شهدا عرضه کند؛ خانواده‌هایی که به گردن ما حق بسیاری دارند و ما باید همیشه پاسدار ایثار عظیم آنها باشیم.

قربانی ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام مرتضایی یکی از شهدای فاجعه منا بود؛ در حقیقت باید گفت وی مسافری بود که در خانه میزبانش «خانه خدا» اقامت گزید. این سعادت ارزشی است که نصیب هر فردی نمی‌شود اما شهید مرتضایی به دلیل جایگاه والایشان به این افتخار نائل آمد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مظفری، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه و مقام رفیع این شهید بیان کرد: دوستی من با شهید مرتضایی به چند سال گذشته خلاصه نمی‌شود بلکه از دهه 50 ما با هم آشنا بودیم. این شهید طی سال‌های طولانی دوستی یک‌بار هم باعث ناراحتی من نشد و وی را باید الگوی فاخر در حوزه اخلاق اسلامی نام برد.

وی اضافه کرد: به لحاظ علمی این شهید را باید جز مفاخر ارتش محسوب کرد که در بحث تفسیر و تبلیغ قرآن زبان‌زد بود. نکته جالب اینکه هیچ‌گاه سعی نمی‌کرد از اخلاقیات حسنه‌اش سوءاستفاده کند. برای همین بعد از شهادتش بسیاری از فضائل وی آشکار شد. ارزش‌هایی که خیلی‌ها از آن بی‌خبر بودند. درباره این شهید ساعت‌ها می‌توان حرف زد اما بهتر است ادامه سخن به خانواده شهید مرتضایی واگذار کنم.

پس از سخنان رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران، همسر شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضایی هم اظهار کرد: من همسرم را جدا از اینکه یک همسر شایسته و ایده‌آل می‌دانم بلکه او را نیز به عنوان یک استاد باور دارم. چون طی سال‌های سال زندگی مشترک دائما از وی در حال آموختن بودم. درباره همسر شهیدم می‌توانم بگویم که او مصداقی از پاکی و صداقت بود و شاید به‌سختی می‌توان نظیر وی فردی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این شهید هیچ‌گاه نماز شبش ترک نمی‌شد گفت: خواندن نماز شب برای شهید مرتضایی جز واجبات بود؛ برای همین حتی اگر یک شب موفق به خواندن شب نمی‌شد سال بعد قضای آن را به جا می‌آورد، نکته دیگر به بحث تفسیر برمی‌گردد. این شهید دائما در حال مطالعه کتب تفسیر قرآن بود و به شدت به روی حفظ قرآن کار می‌کرد اما بنا به دلایلی هیچگاه به من میزان مقداری که قرآن را حفظ بود نگفت.

وی با بیان اینکه پایبندی به مفاهیم قرآنی را تنها در حرف نمی‌دانست گفت: تاکید ویژه شهید مرتضایی این بود که جدا از مطالعه قرآن باید نسبت به عمل به آن نیز وفادار بود؛ بنابراین هرگاه می‌خواست عملی انجام دهد ابتدا استخاره می‌کرد تا کار انجام شده منافاتی با کلام خدا نداشته باشد. مخلص کلام شهید مرتضایی برای این دنیا نبود بلکه آمده بود تا به مقام شامخ شهادت برسد؛ آرزوی که خوشبختانه به آن دست یافت.

در بخش پایانی این گفت‌وگو فرزند شهید حجت‌الاسلام مرتضایی بیان کرد: اگر بگویم پدرم بهترین الگو برای معرفی یک پدر مهربان و فداکار است، سخنی به‌گزاف نگفته‌ام چون همیشه وی در رابطه‌اش با من سعی می‌کرد بهترین رفتار را داشته باشدغ برای همین هیچ‌گاه پیش نیامد که من نسبت به وی مکدر خاطر شده باشم. پدرم تنها یک روحانی نبود که تبلیغ اسلام را به صورت زبانی کند بلکه در عمل نیز سعی می‌کرد زندگی انجام دهد که برای مردم الگو باشد.

captcha