مناطق ويژه علم و فناوری از اركان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند
کد خبر: 3589251
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

مناطق ويژه علم و فناوری از اركان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند

گروه اقتصادی: دبیر کل شورای عالی علوم، تحقيقات و فناوری گفت: مناطق ويژه علم و فناوری نقش مهمی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند و از اركان اصلی اين اقتصاد هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، وحيد احمدی،  دبیر کل شورای عالی علوم، تحقيقات و فناوری ظهر امروز در مراسم تأسيس سازمان منطقه ويژه علم و فناوری يزد اظهار کرد: منطقه ويژه علم و فناوری يزد اولين منطقه ويژه علم و فناوری كشور است كه فعاليت رسمی آن از امروز آغاز می‌شود.
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقيقات و فناوری ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای ايجاد اين منطقه ويژه در استان يزد وجود دارد و منطقه ويژه علم و فناوری می‌تواند چتر حمايتی ساير حوزه‌ها و دستگاه‌ها باشد.
وی افزود: مناطق ويژه علم و فناوری از اركان جدی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند و می‌توانند به‌طور علمي و با نگاه كارشناسي و فناور محور روی توليد و اشتغال پايدار تمركز كنند.
احمدی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال جز با توجه ويژه به اقتصاد دانش‌بنیان محقق نمی‌شود و با ايجاد مناطق ويژه علم و فناوری گام‌های بزرگی در اين راستا برداشته خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری وزير علوم، تحقيقات و فناوری خواستار شد: با توجه به اينكه دولت تدبير و اميد از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و علم و فناوری حمايت ويژه می‌کند بايد طرح‌های دانش‌بنیان مناطق ويژه علم و فناوری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرايی شوند تا از سیاست‌های تشويقي بهره‌مند شوند.
یادآور می شود در اين نشست از حمایت‌های استاندار يزد در ايجاد منطقه علم و فناوری يزد به‌ عنوان اولين منطقه ويژه كشور با اهدای لوح تقدير تجليل و حكم مهدی سالاری به‌ عنوان مديرعامل سازمان منطقه ويژه علم و فناوری يزد اهدا شد.
منبع: استانداری یزد
captcha