نکات کلیدی حضور در مسابقات بین‌‌المللی قرآن از زبان «سعید پرویزی»
کد خبر: 3589373
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

نکات کلیدی حضور در مسابقات بین‌‌المللی قرآن از زبان «سعید پرویزی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: سعید پرویزی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران، در آستانه این مسابقات با بیان اینکه عامل اصلی موفقیت در هر کاری خواست خداوند متعال است، نکات کلیدی و مهمی را برای حضور در مسابقات قرآن ارائه داد.

سعید پرویزی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران، در آستانه برپایی این مسابقات به گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) پرداخت.

سعید پرویزی متولد 29 آذر 1366 در تهران و از خانواده‌ای قرآنی، از سال 1377 در جلسات مسعود نوری، قاری ممتاز کشورمان شرکت داشته و در 4 دوره حضور در مسابقات کشوری اوقاف، توانسته موفقیت‌هایی کسب کند و هم اکنون به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران انتخاب شده است. 

سعید پرویزی دارای عناوینی همچون نفر اول مسابقات اوقاف در رشته ابتهال کشوری در سال 1393 و همچنین عناوین متعدد در مسابقات بسیج سال 89 و دانشجویان کشوری در سال 91 و 93 و... کسب کرده است.

عامل اصلی موفقیت در هرکاری، عنایت خداوند متعال

نماینده جمهوری اسلامی ایران، اکنون در آموزش و پرورش، مشغول به خدمت است و به عنوان مربی قرآن، در مدارس به کشف استعدادهای قرآنی و تربیت آنها می‌پردازد.

پرویزی در ابتدای صحبت های خود با اشاره به اینکه در برای موفقیت در مسابقات عوامل بسیاری دخیل است، گفت: قاری در ایام نزدیک مسابقات نباید فشاری روی صوتش باشد و تمرینات سنگین صوتی انجام ندهد و همچنین در مسابقات عواملی همچون قرعه تلاوت، زمان تلاوت و چیدمان داورها، حس و حال قاری، روحیه قاریان در آن لحظه، استراحت قاری مؤثر است.

سعید پرویزی ادامه داد: درست است که قاریان باید زمینه‌سازی یک تلاوت خوب را با تمارین خود فراهم سازند، اما در نهایت تلاوت خوب قابل پیش‌بینی نیست و باید از سمت خداوند متعال عنایت شود؛ چه بسا قاری، آمادگی کامل را داشته باشد ولی نتیجه حاصل نشود و بالعکس شرایط خوبی نداشته باشد و نتیجه بگیرد. در تلاوت خوب، باید لطف خدا شامل حال قاری شود.

این قاری خوشخوان کشورمان در ادامه یادی از دوستان قاری خود در مسابقات کشوری و مرحله ارزیابی  کرد و گفت: مسابقات، فراز و نشیب‌های زیادی دارد و لطف خدا شامل حال بنده شد و تا این مرحله رسیده‌ام و این به این معنا نیست که بقیه دوستانم، استحقاق این جایگاه را نداشتند و هرکدام از دوستان قاری‌ام، از بلبلان بوستان قرآن کریم هستند، یقیناً آنها از بنده حقیر بهتر هستند.

پرویزی با اشاره به اینکه در یک هفته مانده به مسابقات، بیشتر از لحاظ روحی و روانی خود را تقویت می‌کنم، گفت: بیشتر تلاوت‌های خود را می‌شنوم و نقاط ضعف خود را مرتفع می‌کنم.

عامل اصلی موفقیت در هرکاری، عنایت خداوند متعال

وی در پایان با بیان اینکه عامل اصلی موفقی در هر کاری خواست خداوند متعال است، دعا کرد تا نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزمان باشد و بتواند پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد.

captcha