رعایت اخلاق حرفه‌ای مطبوعاتی در سالم‌‌سازی فضای انتخاباتی نقش ارزنده‌ای دارد
کد خبر: 3589602
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
بلورساز:

رعایت اخلاق حرفه‌ای مطبوعاتی در سالم‌‌سازی فضای انتخاباتی نقش ارزنده‌ای دارد

گروه اجتماعی: معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای مطبوعاتی می‌تواند در سالم‌سازی فضای انتخاباتی نقش ارزنده‌ای داشته باشد، تصریح کرد: مشارکت فعالان مطبوعات استان در سالم‌سازی فضای انتخابات بسیار سازنده است زیرا هدف آن حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، توحید بلورساز معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در نشست مشترک اداره کل ارشاد اسلامی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: هدف اصلی همه ما حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است اما لازم است رسانه ها در چارچوب قانون حرکت کنند و از هرگونه تحلیل های غیرحرفه ای و جانبدرانه از نامزد خاصی پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: پرهیز از درج هرگونه نظر سنجی‌های غیرواقعی، پرهیز از درج مطالب علیه نامزدها و تخریب آنان، خودداری از تبلیغات زودهنگام و رعایت اخلاق حرفه ای مطبوعات از جمله مواردی است که باید در رسانه های گروهی مراعات شود.
بلورساز بیان کرد: رسانه هایی که خارج از چارچوب قانون در ایام انتخابات حرکت کنند با آنها برخورد قانونی می شود.
وی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق حرفه ای مطبوعاتی می تواند در سالم سازی فضای انتخاباتی نقش ارزنده‌ای داشته باشد، تصریح کرد: مشارکت فعالان مطبوعات استان در سالم سازی فضای انتخابات بسیار سازنده است زیرا هدف آن حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.
بلورساز با تاکید بر اینکه پرهیز از تحلیل های غیر حرفه ای و غیر واقعی می تواند جایگاه مطبوعات را نیز بالا ببرد، ادامه داد: تبلیغات زود هنگام در مطبوعات از دیگر مصادقین مجرمانه ای است که از سوی معاونت مطبوعات فرهنگ و ارشاد رصد می شود و متخلفان به کمیته پیشگیری از وقوع جرم های تخلفات انتخاباتی معرفی خواهند شد.
captcha