صبر لازمه موفقیت است/ تاکید بر پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی
کد خبر: 3589869
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
آیت‌الله هادوی تهرانی:

صبر لازمه موفقیت است/ تاکید بر پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه علمیه قم با تاکید بر پرهیز از بداخلاقی در انتخابات گفت: صبر یکی از خصائص مومنان و صالحان و لازمه موفقیت انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی امروز 26 فروردین ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیاء گفت: در این سوره بعد از داستان حضرت ایوب به داستان برخی از انبیاء دیگر مانند اسماعیل و ذا الکفل و ... اشاره کرده و صفت صبر را برای آنان بیان کرده است.
وی با اشاره به ذا الکفل و روایات مختلف در مورد او بیان کرد: برخی گفته‌اند که جزء انبیاء بوده ولی برخی گفته‌اند که جزء انبیاء نبوده بلکه امر یک نبی را کفالت کرده است و برخی نیز گفته‌اند لباسی می‌پوشیده که به آن کفل گفته اند که برخی به این نوع مباحث تفسیری توجه خاصی نشان داده‌اند و ظاهرا وی از انبیاء است.
هادوی تهرانی با بیان اینکه نام و لباس و قد انسان نقشی در فلاح و رستگاری ندارد گفت: آنچه سبب شده تا این بزرگان مورد مدح الهی قرار گیرند این است که جزء صالحان و صابران بوده‌اند که نمونه آن در مورد ایوب بیان شد.
این استاد تفسیر تصریح کرد: صبر یکی از شاخص‌های اصلی در مسیر موفقیت است و هیچ کسی بدون صبر به جایی نمی‌رسد؛ در کار علمی هم افرادی موفق هستند که صابر باشند؛ کسانی که عجله دارند این عجله مانع موفقیت آنان است و به نتیجه نمی رسند و حتی در امور عادی مادی نیز همین طور است.
رئیس موسسه رواق حکمت عنوان کرد: انسان باید تلاش خود را انجام دهد ولی صبر برای نتیجه‌گیری هم داشته باشد مانند اینکه کسی دانه ای بکارد و توقع کند فردا به بار خواهد نشست.
استاد حوزه همچنین در ادامه تفسیر سوره مومنون اظهار کرد: غیب و شهادت امری نسبی است یعنی برای خداوند هیچ چیزی غیب نیست و همه امور برای او شهادت است.
هادوی تهرانی عنوان کرد: این تعبیر امام که فرمود عالم محضر خداست به سادگی بر زبان می آوریم ولی اینکه چقدر باور داریم مهم است زیرا تصور می کنیم برخی چیزها از دید خدا پنهان است به همین دلیل دیدن مردم برای ما مهم است ولی دیدن خدا مهم نیست.
این استاد تفسیر حوزه با طرح این سؤال که آیا برخی کارهایی که ما می‌کنیم چه در عرصه فردی و چه اجتماعی با باور به اینکه خدا عالم غیب و شهادت است سازگار است؟ ادامه داد: همی یک ماه پیش رو خواهیم دید برخی، برخی کارها را خواهند کرد که از اجابت مزاج در ملا عام بدتر است.
وی تاکید کرد: قرآن معجزه‌ای است که لازم نیست انسان برای هدایت به همه آن هم باور بیاورد اگر تنها به همین که خدا عالم غیب و شهادت است ایمان بیاوریم همه اهداف انبیاء محقق خواهد شد.
captcha