بهره‌برداری از دارالقرآن‌ها با کمک خیران
کد خبر: 3590640
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

بهره‌برداری از دارالقرآن‌ها با کمک خیران

گروه شهرستان‌ها: معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش کاشمر از توسعه دارالقرآن‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: در یک سال اخیر با کمک خیران دارالقرآن ذبحی بهره‌برداری و دارالقرآن کوثر و محتشمی نیز تجهیز شده است.

یعقوب گل‌محمدی، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از خراسان رضوی گفت: در ساخت پروژه‌های آموزشی از سه منبع باید جذب اعتبار داشته باشیم که دولتی و ملی، سرانه‌های دانش‌آموزی و کمک خیران مدرسه‌ساز و مدرسه یار از آن جمله است.
وی افزود: با توجه به اعتبارات بسیار کم دولتی، خیران مدرسه‌ساز در این چند سال حضور بسیار پررنگی داشته‌اند.
وی ساخت پروژه خیرساز طی سه سال اخیر را بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: در این سه سال، به‌اندازه 45 سال گذشته پروژه خیرساز در کاشمر داشته‌ایم.
گل‌محمدی با تأکید بر فرهنگ‌سازی بیشتر در بین خیران، دقت و کیفیت را در ساخت پروژه‌های آموزشی ضروری دانست و افزود: خوشبختانه جانمایی پروژه‌ها، رضایت شهروندان را در پی داشته است.
وی همچنین کیفیت آموزشی را اصلی‌ترین مسئله آموزش‌ و پرورش دانست و با مهم دانستن فضاسازی مدارس و تجهیزات کلاس‌ها، بیان کرد: با کمک خیران تمامی مدارس شهر کاشمر ایزوگام شده‌اند.
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه با کمک خیران، ایزوگام تمامی مدارس با 12 هزار متر مربع انجام شده است، آسفالت را یکی دیگر از مشکلات مدارس دانست و گفت: با بررسی انجام شده وضعیت حیاط 26 مدرسه بحرانی بود و آسفالت کردن آن نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار بود که با همراهی، همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت پارلمان و انجمن اولیاء و مربیان، در سال گذشته، موفق شدیم از محل کمک‌های مردمی، محوطه 15 مدرسه را در سطح 30 هزار مترمربع آسفالت کنیم.
وی همچنین از رشد چشمگیر هوشمندسازی مدارس با کمک خیران خبر داد و افزود: تاکنون 30 درصد کلاس‌ها هوشمندسازی شده‌اند.
گل‌محمدی همچنین از توسعه دارالقرآن‌ها خبر داد و گفت: در یک سال اخیر با کمک خیران دارالقرآن ذبحی بهره‌برداری و دارالقرآن کوثر و محتشمی نیز تجهیز شده است.
وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیصی در پروژه مهر امسال تنها 130 میلیون ریال بوده است، تأکید کرد: با کمک‌های خیران و مردم نیکوکار این شهرستان، برای آماده‌سازی مدارس و مهیاکردن فضا برای استقبال از دانش‌آموزان در اول سال تحصیلی جاری پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش کاشمر در ادامه با بیان اینکه با کمک خیرین در طی سه سال 26 پروژه را آغاز کرده‌ایم که تاکنون 17 پروژه به بهره‌برداری رسیده و دو پروژه دیگر طی 20 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: طی 45 سال گذشته 20 پروژه در کاشمر به بهره‌برداری رسید این در حالی است که آمار بهره‌بردازی از پروژه‌ها به 26 پروژه می‌رسد.
وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد اعتماد در بین خیران بودیم که موفق شده‌ایم، از خبرنگاران خواست به‌عنوان خیران فرهنگ‌ساز به فرهنگ‌سازی در این خصوص بپردازند.
captcha