مشهد 2017 و جای خالی آثار هنری در بیلبوردهای شهری
کد خبر: 3590665
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

مشهد 2017 و جای خالی آثار هنری در بیلبوردهای شهری

گروه فرهنگی: هنرمند برجسته خوشنویسی گفت: امسال که مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شده است برای معرفی مشهد باید کارهای ویژه فرهنگی صورت گیرد اما متأسفانه خبری از ارائه آثار هنری و معرفی آن در بیلبوردهای شهری به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هاشم طلائیان‌بجستانی، هنرمند برجسته خوشنویسی، در دیدار جامعه هنری خراسان رضوی که ۲۸ فروردین‌ماه به میزبانی ایکنا برگزار شد، گفت: زمانی که در لس آنجلس سکونت داشتم، مدتی شاگرد استاد فرشچیان بوده‌ام و از ایشان نقش فرش و تذهیب را یاد گرفته‌ام.
یک اثر قرآنی در آلمان موجب گرایش عده‌ای به اسلام شد
وی ادامه داد: در کشور آلمان ما یک اثر قرآنی را رونمایی کردیم، در آن نمایشگاه پنجاه و شصت نفر از بچه‌های دانشکده به سمت ما آمدند و درباره اثر قرآنی سوال کردند. برای آنها توضیح دادیم، همین موضوع باعث شد که سی و خورده‌ای نفر گرایش به اسلام پیدا کنند.
هنر سینما و تئاتر سرشار از مقالات قرآنی، نهج‌البلاغه و مفاهیم اسلامی است
هاشم طلائیان‌بجستانی با اشاره به اینکه هنر سینما و تئاتر سرشار از مقالات قرآنی، نهج‌البلاغه و مفاهیم اسلامی است، عنوان کرد: دغدغه‌هایی که هنرمندان این عرصه دارند همین موضوعات است اما این دغدغه‌ها برای مردم بروز پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا در ایران بخش سیاسی و هنر این همه از هم فاصله گرفته‌اند. سیاسیون میلی ندارند درباره هنر بحث کنند و هنرمندان هم از سیاسیون گریزان هستند.
جای خالی تبلیغات هنر خوشنویسی و سنگ‌های قیمتی در بیلبوردهای شهری
این هنرمند خوشنویس با ابراز گله‌مندی از نبود تبلیغات نمایشگاه خوشنویسی و سنگ‌های قیمتی در بیلبوردهای شهری، گفت: امسال که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شده است برای معرفی مشهد باید کارهای ویژه فرهنگی صورت گیرد اما متاسفانه خبری از ارائه آثار هنری و معرفی آن در بیلبوردهای شهری به چشم نمی‌خورد. 
هاشم طلائیان‌بجستانی ادامه داد: باید هزینه بیلبورد برای هنرمندان کم‌تر یا رایگان شود چراکه به واسطه هنر است که فرهنگ و... به جامعه منتقل می‌شود.
هارمونی یک اثر هنری برگرفته از تفکر پالایش شده دانش و علم است
وی عنوان کرد: در قرآن و نهج‌البلاغه آمده است که هارمونی‌های یک اثر هنری  تنها یک هارمونی نیست و گریه ـ خنده در سینما فقط یک گریه ـ خنده نیست بلکه برگرفته از انگیزش یک عقل و تفکر پالایش شده از دانش و علم است و این موضوع مسیر بهتری را می‌طلبد.
captcha