طرح تفسیر قرآن ویژه کودکان در مراکش
کد خبر: 3590734
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

طرح تفسیر قرآن ویژه کودکان در مراکش

گروه بین‌الملل: مؤسسه تحقیقات، مطالعات و خلاقیت «ابن تاشفین» در مراکش، طرحی جهت شرح و تفسیر آیات قرآن متناسب با کودکان راه‌اندازی کرد.

طرح تفسیر آیات قرآن ویژه کودکان در مراکش
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «lomazoma.com»، این طرح نخستین تجربه تفسیری قرآن کریم از نظر مضمون، روش و امکانات ویژه کودکان در کشور مراکش به‌شمار می‌آید.
مؤسسه ابن تاشفین روز یکشنبه،27 فروردین‌ماه، کارگاهی برای شروع کار تهیه این تفسیر برگزار و برنامه‌ای معین برای تکمیل این پروژه ارائه کرد.
این کارگاه با حضور کارشناسانی که در حوزه تفسیر، آموزش، روانشناسی، جامعه‌شناسی و رسانه کودک تخصص داشتند، برگزار شد.
مؤسسه ابن تاشفین اعلام کرد: هدف از برگزاری کارگاه، ارائه طرحی ابتدایی از تفسیر قرآن ویژه کودکان است.
عادل رفوش، ناظر کل و مدیر علمی مؤسسه ابن تاشفین، در سخنانی در این کارگاه گفت: این مؤسسه امیدوار است که تفسیر ویژه کودکان نیازها و علاقه آن‌ها را تأمین کرده و برای خانواده‌ها، مدارس، مراکز و تمام کسانی که به تربیت نسل قرآنی منحصر به فرد اهتمام می‌ورزند، مفید واقع شود.
به گفته دست‌اندرکاران برگزاری این کارگاه، برنامه کاری تدوین این تفسیر، شامل برگزاری کارگاه مقدماتی برای ایجاد دستور کار کلی جهت مطالعه ابعاد مختلف علمی، آموزشی و هنری این طرح است، سپس به معلمان قرآن کریم، ناظران دارالقرآن‌ها و کسانی که به‌طور مستقیم با آموزش قرآن به کودکان در ارتباط هستند، پرسشنامه‌هایی داده خواهد شد تا تمام محصولات شنیداری، دیداری و نوشتاری ارائه شده در تفسیر قرآن ویژه این گروه سنی جمع‌آوری، بررسی و مطالعه شود.
captcha