ترامپ، تقویت دلار با تهدید جهان
کد خبر: 3590782
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

ترامپ، تقویت دلار با تهدید جهان

EURUSD: JP Morgan از دید تکنیکال محدوده ۱٫۰۵۹۰ را مناسب برای حمایت و ۱٫۰۸۴۰ را مقاومت قوی برای ماه آپریل در نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) جهان اقتصاد نوشت: جی پی مورگان یا جی پی مورگان چیس: شرکت خدمات مالی و بانکداری امریکایی و چند ملیتی است که ریشه‌های تاسیس آن به سال ۱۷۹۹ باز می‌گردد‌. این موسسه در نتیجه ادغام شمار زیادی بانک و شرکت خدمات مالی تشکیل شده است‌. ولی فرم کنونی آن حاصل ادغام کمیکال بانک و چیس منهتن بانک‌، سپس خریداری هر دو بانک توسط شرکت جی پی مورگان اند کو و در نهایت ادغام هر سه موسسه در سال ۲۰۰۰ می باشد‌. جی پی مورگان چیس هم اکنون بزرگترین بانک ایالات متحده امریکا بر پایه میزان دارایی به شمار می‌آید این بانک در سال ۲۰۱۲ بر پایه رتبه بندی مجله فوربز پس از اچ‌اس‌بی‌سی بعنوان دومین بانک برگ جهان شناخته شده است.

USD: در هفته گذشته و پس از سخنرانی ژانت یلن (رییس بانک مرکزی ایالات متحده امریکا) احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را تا این لحظه می‌توان ۵۳ % در نظر گرفت. از دیگر سو ترامپ می‌داند که بازار سهام امریکا بیش از حد به او خوش بین بوده است به همین خاطر باید ارزش دلار را تا حد ممکن پایین بیاورد. شاید ماجراجویی در جزیره کره، حمله موشکی به سوریه، افغانستان و تهدید مجدد جمهوری اسلامی بتواند ریسک دلار را افزایش دهد تا بازار به سمت ارز جایگزین یعنی ین ژاپن و فرانک سویس سوق پیدا کند و یا طلا را جایگزین دارایی امن خود نماید. در هر صورت بازار سرمایه هوشمند است و همواره امنیت سرمایه را در اولویت قرار می‌دهد. استراتژی ترامپ در حال حاضر این است که تنش‌های فرا منطقه‌ای خارج از خاک امریکا را افزایش دهد تا ارزش دلار را کاهش دهد. اگر این رویه فکری ترامپ ادامه پیدا کند احتمال افزایش نرخ بهره کم می‌شود و شاید نرخ بهره در ماه ژوین افزایش نیابد زیرا فدرال رزو در این شرایط بحرانی و نا مشخص اعتبار خود را خرج نمی‌کند‌.

EUR: تا لحظه ارسال این خبر خانم مارین لوپن در بیشتر نظر سنجی‌ها بین نامزدهای اتنخابات فرانسه با رقابت نزدیک در جایگاه اول قرار دارد و این یعنی تردید در باره جدایی فرانسه از اتحادیه اروپا و نزول بیشتر یورو نسبت به سایر ارزها، هر چند که تا مشخص شدن نتیجه انتخابات بهتر است صبور باشیم.
captcha