حفاظ و قراء تانزانیا و کشورهای همجوار در مسابقات قرآن ایران + عکس
کد خبر: 3590874
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

حفاظ و قراء تانزانیا و کشورهای همجوار در مسابقات قرآن ایران + عکس

گروه بین‌الملل: حافظ و قراء برگزیده تانزانیا و کشورهای بروندی و مالاوی به همت رایزنی فرهنگی ایران در دارالسلام به سی‌و‌چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورمان اعزام شدند.

حفاظ و قراء تانزانیا و کشورهای همجوار در ایران + عکس
رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: با برنامه‌ریزی رایزنی فرهنگی ایران در دارالسلام و برگزاری مسابقات نهایی قرائت و حفظ قرآن در کشورهای تانزانیا، بروندی و مالاوی افراد برگزیده این رقابت‌ها به سی‌و‌چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران اعزام و صبح امروز، 29 فروردین‌ماه، وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شدند.
هر ساله برگزیدگان مسابقات محلی که در استان‌های مختلف تانزانیا برگزار می‌شود برای شرکت در مسابقات سراسری به دارالسلام فراخوانده شده و برگزیدگان مرحله نهایی در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و رشته‌های دیگر به مسابقات بین‌المللی تهران معرفی می‌شوند.
امسال نیز عده‌ای از برگزیدگان این مسابقات از کشورهای تانزانیا، بروندی و مالاوی به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان معرفی و هشت نفر از آنان پذیرفته شدند.
خانم سوریه علی از تانزانیا نفر برتر رشته حفظ کامل قرآن کریم در رشته حفظ بانوان، آقای خمیس علی پمبا در رشته حفظ روشندلان به همراه هاشم پمبا علی، آقای آدم جمعه در رشته قرائت و تجوید، عبدل مسعود در رشته حفظ برادران، عبد الرشید بیلی در رشته قرائت و تجوید برادران از کشور مالاوی، بلالی عبدالرشید در رشته تجوید مسابقات طلاب حوزه‌های علمیه از مالاوی و اندوایمانا در رشته حفظ برادران از کشور بروندی.
این افراد پس از دریافت ویزا در جلسه توجیهی در رایزنی فرهنگی ایران در دارالسلام شرکت کردند و علی باقری، رایزن فرهنگی کشورمان در این جلسه ضمن ارائه توضیحات لازم و توزیع بروشور توجیهی مسابقات بین‌المللی قران کریم در بین آنان گفت: پیامبر(ص) در حدیثی فرمود «کسی که قرآن را بیاموزد، تعلیم دهد و به آن عمل کند، در روز قیامت راهنمای او به سوی بهشت خواهم بود».
وی تأکید کرد: از قراء و حفاظ قرآن کریم انتظار می‌رود نمونه مجسم اخلاق قرآنی بوده و با اعمال خوب خود مروج فرهنگ قرآن در جامعه باشند.

captcha