بیان مباحث اخلاقی حجت‌الاسلام آقاتهرانی در حسینیه پنبه‌چی تهران
کد خبر: 3591043
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

بیان مباحث اخلاقی حجت‌الاسلام آقاتهرانی در حسینیه پنبه‌چی تهران

کانون خبرنگاران نبأ: سلسله جلسات درس اخلاق حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 7 صبح در حسینیه پنبه‌چی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سلسله جلسات درس اخلاق حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هشتم و نهم روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 7 در حسینیه پنبه‌چی تهران به آدرس خیابان هفده شهریور، خیابان شیرازی(آبشار) خیابان بیگلوتهرانی، خیابان رغبتی برگزار می‌شود.
آقاتهرانی متولد 1336خورشیدی در شهر تیران استان اصفهان چند سال قبل از پیروزی انقلاب به مدرسه حقانی که تحت نظارت آقایان قدوسی، بهشتی، مصباح و جنتی اداره می‌شد وارد شد، در سال چهارم طلبگی از مدرسه حقانی بیرون آمد و از طلاب فعال مؤسسه در راه حق (زیر نظر مصباح یزدی) شد، وی در حوزه علاوه بر فقه و اصول، تفسیر قرآن را از خزعلی، جوادی آملی و مصباح یزدی فرا گرفت و فلسفه را نیز نزد مصباح، شرح تجرید در کلام را نزد طه کافی فراگرفت، ایشان دروس خارج فقه را از حسین مظاهری بهره برد و همچنین از بهجت، صافی، اصفهانی، کشمیری، پهلوانی و آیت‌الله خوشوقت بهره‌ها برد و در سن 35 سالگی با نظر و حکم حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان به درجه اجتهاد نائل شد.
او مسئولیت امامت جمعه و اداره مؤسسه اسلامی نیویورک را هم به عهده داشت، با اخذ مدرک دکترای فلسفه عرفان، کار درسی‌اش در آنجا تمام شد و به قم بازگشت، مهاجرت او به غرب حدود هشت سال طول کشید(از سال 1372 الی 1379) پس از بازگشت به قم، واحد تربیت مربی اخلاق را در مؤسسه امام خمینی(ره) به ‌راه‌ انداخت و به تألیف نیز پرداخت.
در سال ۱۳۸۴ به دعوت ریاست جمهوری اسلامی ایران و به امر اساتید خود معلم اخلاق هیئت دولت شد و در سال ۱۳۸۶ضمن مشورت با اساتید خود در انتخابات مجلس شرکت کرد و به نمایندگی تهران برگزیده شد.
محمد ایمانی‌مهر
captcha