ارائه مقالات و برگزاری پانل‌های تخصصی در همایش نظام سلامت در اسلام
کد خبر: 3591269
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

ارائه مقالات و برگزاری پانل‌های تخصصی در همایش نظام سلامت در اسلام

گروه اجتماعی: ارائه مقالات توسط پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و برگزاری پنل‌های تخصصی از جمله برنامه‌های نخستین روز همایش نظام سلامت در اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در همایش نظام سلامت در اسلام با تأکید بر آموزه‌های رضوی، که صبح امروز، 30 فروردین‌ماه در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، شش نفر از پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مقالات خود را ارائه کردند.
در این همایش به منظور یاد و نکوداشت دکتر محمدمهدی اصفهانی، استاد برجسته علوم پزشکی کشور، مهدی طالب، معاون علوم پایه پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، بخشی از زندگینامه این استاد برجسته پزشکی در طب سنتی را ارائه کرد، علاوه بر این، مقاله روایات طبی، تبار و اعتبار نیز توسط حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث تهران ارائه شد.
نقد علم طب در قرآن نیز توسط جعفر نکونام، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه قم و مقاله مبانی تعامل با روایات طبی، توسط حجت الاسلام دکتر علی نصیری، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علم وصنعت ارائه شد.
بنا براین گزارش، دکتر سید علی مظفرپور، عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز مقاله خود را در خصوص مکتب طب اسلامی با رویکرد اخباری‌گری و سوالات پیش رو و حجت‌الاسلام محمد باقر ملکیان، استاد حوزه علمیه قم نیز مقاله خود درباره اعتبارسنجی سندی و متنی طب‌الائمه ابن بسطام را برای مخاطبان ارائه کردند.
مقاله ترسیم جایگاه قرآن در منظومه علوم تجربی با تاکید بر علوم پزشکی و حوزه سلامت توسط قاسم دزری، عضو هیئت علمی پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی نیز امروز در همایش نظام سلامت در اسلام با تاکید برآموزه‌های رضوی برای حاضران ارائه شد.
یادآور می‌شود، برگزاری پانل با موضوع اعتبارسنجی روایات طبی با محوریت رساله الذهبیه و طب الائمه در نوبت عصر همایش ساعت 14 تا 16 برگزار می‌‎شود، علاوه بر این، کارگاه آموزشی با موضوع بایسته‌های حدیث‌پژوهی در برداشت از روایات طبی، با حضور حمید باقری، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران و دکتر میر حسینی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه میبد یزد از دیگر برنامه‌های نخستین روز همایش نظام سلامت در اسلام است.
captcha