عشق سوره حشر عبدالباسط؛ آغاز تلاوت من + صوت و عکس
کد خبر: 3591329
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

عشق سوره حشر عبدالباسط؛ آغاز تلاوت من + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن حسن رضائیان، قاری بین المللی در مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) با حضور قرآن آموزان با سنین مختلف، برگزار شد. این جلسه قرآن 45 سال است که در منطقه شمال تهران برگزار می‌شود و جذب خوبی در جلسه قرآن صورت گرفته است.

عشق سوره حشر عبدالباسط، آغاز تلاوت من+ صوت وعکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) جلسه قرآن حسن رضائیان، قاری بین المللی، شب گذشته 29 فروردین ماه از ساعت ۲۰ الی ۲۲ در مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) واقع در خیابان سهروردی، پشت پمپ بنزین، خیابان خشنودی، با حضور قرآن آموزان با سنین مختلف، برگزار شد.

در این جلسه قرآن صمیمی، تمامی اعضای جلسه به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل و تحقیق، از ادامه درس پرداختند و حسن رضائیان، نکات تجویدی و صوت و لحنی لازم را به قرآن آموزان متذکر می‌شد.

عشق سوره حشر عبدالباسط، آغاز تلاوت من+ صوت وعکس

این جلسه که قدمتی ۴۵ ساله دارد، برای تداوم جریان قرآن آموزی، به تاسیس موسسه قرآنی بنام «ریحانه مطهر» به مدیریت حسن رضائیان اقدام کرده است. حسن رضائیان درباره دوره های این موسسه گفت: الحمدلله دو دوره مشتمل بر کلاس های روخوانی، روانخوانی و تجوید برگزار شده است؛ این قاری بین المللی با اشاره به اینکه این موسسه قرآنی، تنها موسسه ایست که شهریه دریافت نمی‌کند و رایگان است، تصریح کرد: متاسفانه مشکل مکان داریم و این دو دوره را در سرای محله شهرداری برگزار کردیم. با اینکه رایگان آموزش می‌دهیم، ارگان ها حمایتی انجام نمی‌دهند

وی با اشاره به سختی کار فرهنگی در مناطق شمال شهر گفت: اینجا مثل مناطق پایین شهر تهران نیست. در محله های بالاشهر، دو قشر وجود دارد: یکی قشر مذهبی قدیمی و دومی قشر پولدار فانتزی غیرمذهبی که کاری با مسائل آموزش قرآن و موسسه قرآن ندارند.

عشق سوره حشر عبدالباسط، آغاز تلاوت من+ صوت وعکس

حسن رضائیان به قاریان نوجوانی که در شروع یادگیری تلاوت به صورت حرفه ای هستند توصیه کرد تا طبق نظر استادشان،از قاری ای تقلید کنند که با تن صدا و حجم صدا و قدرت صدایشان مطابقات داشته باشد. همچنین باید  به آن شخص که از وی تقلید می‌کنند، علاقه و عشق داشته باشند. عشق استماع تلاوت و تقلید از قاری محبوب خود را باید همراه داشته باشد.

رضائیان در ادامه به چگونگی اغاز تلاوت حرفه ای خود و عشق به استاد عبدالباسط اشاره کرد و گفت: عشق عبدالباسط در من در سال 48 شکل گرفت. یک مغازه نوارفروشی کنار مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) بود، بنام «شمع هدایت» که هرروزصبح، تلاوت سوره مبارکه حشر استاد عبدالباسط را با یک اسپیکر کوچک در خیابان پخش می‌کرد. من هرروز، مسیر خانه تا محل کار را به عشق شنیدن تلاوت استاد عبدالباسط پیاده می‌رفتم و بعد از ظهر ها آنقدر در خانه تلاوت می‌کردم، حدود 4-5 ساعت در منزل می‌خواندم و صدایم می‌گرفت.

عشق سوره حشر عبدالباسط، آغاز تلاوت من+ صوت وعکس

این قاری بین المللی ادامه داد که در آن زمان ها، یک جلسه محلی اداره می‌کردم و بعد ها به جلسه  استاد مولایی معرفی شدم و شاگردی اش را کردم و اجازه اختلاف قرائت را هم از ایشان گرفتم. در پایان این جلسه، رضائیان به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداخت و مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

عشق سوره حشر عبدالباسط، آغاز تلاوت من+ صوت وعکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن حسن رضائیان، قاری بین المللی، در مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) واقع در خیابان سهروردی، پشت پمپ بنزین، خیابان خشنودی، با حضور قرآن آموزان با سنین مختلف، برگزار می‌شود.

تلاوت حسن رضائیان

کد
دریافت


captcha