صحبت های «حامد ولیزاده» بعد از اینکه در افتتاحیه تلاوت نکرد
کد خبر: 3591459
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
پیگیری یک خبر در حاشیه آیین افتتاحیه مسابقات/

صحبت های «حامد ولیزاده» بعد از اینکه در افتتاحیه تلاوت نکرد

گروه مسابقات: نفر اول سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور که بر اساس تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، طی روز گذشته و امروز دو بار نامش از لیست قاری مراسم افتتاحیه خط خورد و مجدداً اضافه شد، توضیحاتی در مورد این اتفاق ارائه داد.

حامد ولیزاده، قاری بین المللی کشورمان، در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سؤالی در مورد علت تلاوت نکردن در افتتاحیه علی رغم اینکه روز گذشته اعلام شده بود، تلاوت خواهید داشت، گفت: اینکه به راحتی رسم های خوب را بردارند، چندان جالب نیست،‌ باید تلاش کنیم تا رسم های خوب از خود به یادگار بگذاریم.
وی افزود: اینکه به قاری ای که سال گذشته رتبه اول مسابقات را کسب کرده است، فرصت تلاوت ندهند،‌ نشان دهنده این است که مسابقات خودشان را زیر سؤال برده اند. 
ولیزاده با اشاره به آیه «و هم لَا يَشْعُرُونَ ...» گفت: این قبیل مسائل نیاز به درک مراتب بالاتری دارد که این درک متأسفانه وجود ندارد. وقتی به قاری ای که رتبه کسب کرده است، اعتماد ندارند، خودشان را زیر سؤال برده اند.
این قاری بین المللی اذعان کرد: اگر در پس تصمیمی منطق وجود داشته باشد، به راحتی آن تصمیم پذیرفته می شود. اما دیده می شود که منیت ها پذیرفته می شود و تکبر گناه اولی بود که شیطان آن را انجام داد. برخی با منیت به دنبال این هستند که قدرت خود را به رخ بکشند؛ در صورتی که این درست نیست.
ولیزاده عنوان کرد: عموم اساتید چیز دیگری درخواست داشتند و خود قاری مدعو نیز ناراحت بود که چرا نفر اول سال قبل تلاوت ندارد. این یک مطالبه عمومی بود و امیدواریم دیگر شاهد این رسوم نباشیم. حرف برای گفتن زیاد است اما اکنون زمان بازگو کردن آن نیست.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
علی علیزاده
|
-
|
۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۰۸:۴۴
2
3
سلام علیکم
اینکه آقای ولیزاده تلاوت می کرد بسیار پسندیده و خوب بود اما اگر نخوانده فاجعه ای رخ نداده !
فاجعه نوع گفتار و سخن گفتن آقای ولیزاده است که نشان می دهد چقدر از قرآن و فرهنگ و مفاهیم آن دور هستیم. متاسفانه این نوع سخن ها و نگرش ها در بعضی از قاریان که فقط دنبال صدای خوش هستند، کم هم نیست!!!
انسان به یاد بعضی از ورزشکاران و فوتبالیست ها می افتد!!!!
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۹
0
1
بله بنده نیز به نوبه خود از این حرکت ناپسند در حد ملی بسیار ناراحت و متأسف هستم. حتماً بایستی این برخورد تحت پوششی رسانه ای قرار گیرد و علت چنین رفتار زشت از طرف مسئولین مسابقات بین المللی و عوامل اجرایی پیگیری و برخورد گردد و از قاری خوش اخلاق بین المللی حمایت شود.
جامعه قرآنی کشورمان به چه سمتی حرکت می‌کند خداوند حافظمان باشد.
والسلام علیکم و رحمت الله. مکتوبی
ژیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۳:۳۹
1
2
با سلام / خیلی جالبه , اینکه منظور از اشاعه فرهنگ قرآنی که مسئولین میفرمایند چیست ؟ آیا ادبیاتی که آقای ولیزاده با عبارت و هم لا یشعرون میفرمایند شایسته نفر تراز اول قرآنی کشور هست که اگر اینگونه هست بایستی اشاره کنم که در قرآن آیه ۵۴ سوره مائده میفرماید : یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذله علی المومین اعزه علی الکافرین ....یا در جای دیگر خداوند میفرماید : ...فاین تذهبون ( ...کجا دارید میروید )
به امید قرآنی شدن اخلاق مسئولین و قرآنیان کشور ما
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۷:۵۹
1
1
با سلام
حرکت سازمان اوقاف ناپسند و لی حرکت و بیانات جناب ولیزاده به مراتب زشت تر و قطعا نکوهیده است
حداکثر میتوانست با رفتار و اخلاق قرآنی ضعف سازمان قرآنی اوقاف را گوشزد می کرد
واقعا عجیبه همه دوس دارن طرف مقابل رو منکوب کنن
captcha