مراسم بیست و هشتمین یادواره شهدای شهرستان فردو برگزار شد
کد خبر: 3591460
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

مراسم بیست و هشتمین یادواره شهدای شهرستان فردو برگزار شد

گروه جهاد و حماسه: مراسم بیست و هشتمین یادواره شهدای شهرستان فردو با سخنرانی حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و حضور خانواده‌های شهدای در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بیست و هشتمین یادواره شهدای شهرستان فردو عصر روز چهارشنبه 30 فروردین‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و حضور خانواده‌های شهدای به همت «ستاد یادواره سرداران، و 114 شهید روستای فردو و 3 شهید گمنام» در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به سخنرانی پرداخت و گفت: مجلس و محفل ما معطر است، به عطر شهادت حال برای درک محتوای چنین مجالسی باید با چشم دیگری نظاره کرده و با گوش دیگری شنید! چراکه در همان لحظه شخص صحنه‌های زیبا و غرورآفرین و نیز صوت تسبیح، تهلیل و تکبیر ملائکه الهی را خواهد شنید، به عبارتی دیگر ملکوت الهی که شهدای ما با دیدن آن مناظر جان را فدای معبود کردند با چشم گناهکارانه قابل رویت نیست.
وی ادامه داد: شهدا قدم در اقلیم عشق گذاشتند؛ به این معنی که این اقلیم مکانی ویژه خواهد بود، مسیری که شهدا انتخاب کردند با تمام مسیرهای دیگر تفاوت دارد؛ یعنی آنها بعد از تشخیص صحیح توانستند راه را با بال خدایی طی کنند، آنها بر بال ملائکه تا سدرۀ‌المنتهی صعود کردند و حجاب‌های ظلمانی نفس را به‌راحتی کنار زدند، صحنه‌های دیدند که آنها را بی‌تاب کرد، شهدای ما از شهدای کربلا درس گرفتند همان‌هایی که هر چه در شب عاشورا آقا سیدالشهدا(ع) خطاب به یاران می‌فرمود بروید عرضه می‌داشتند یا آخرین قطره خون خود پا در رکاب شما خواهیم ماند.
تقوی افزود: اینکه این‌گونه هر کدام از شهدای کربلا وفاداری خود را به امام حسین(ع) نشان می‌دهند قدری محل تأمل است! آنها می‌گفتند ای حسین! آمده‌ایم تا از دستوراتت پیروی کنیم و ثابت کرده باشیم می‌توان در برابر بزرگترین بلاها و مشکلات ایستادگی کرد و ارزش انسانی خود را تحت هیچ شرایطی به باد فنا نداد، قدری فکر کنیم که با چه افعال و اعمالی به چنین مقام معنوی که همان خودگذشتگی فوق تصور از موقعیت‌ها است، برسیم.
مسئول ستاد ائمه جمعه سراسر کشور گفت: شهدا از میدان مهاجرت به جهاد در راه خدا رسیدند؛ زیرا میدان جنگ محلی است که مجاهدان جامه تقوا به تن کرده و وارد صحنه خواهند شد، کسی که بتواند تصور کند در هنگام روبروی با دشمن از سیم خاردارها عبور کرده و در آن طرف موقعیت جان را بدون هیچ تعلق دنیایی فدای خداوند می‌کند واقعا در جایگاه خوبی قرار خواهد داشت، شهدای دفاع مقدس عارفان و سالکان الی الله بودند؛ زیرا هر شخصی به جایگاه آنان نخواهد رسید البته دلیل اصلی اهدای چنین موقعیتی به آنان والدین پاکدامنشان بوده‌اند.
وی ادامه داد: شهدا مصداق اکمل بیانی هستند که امام معصوم(ع) فرمود: هنگام ظهور امام زمان(عج) تعداد افرادی که ایشان را همراهی خواهند کرد هر کدام‌شان به اندازه قوای فرد نیرومند دارای قوه درونی است، این بیان به عبارتی مختص شهدا است؛ زیرا آنها به این مقام رسیده‌اند، طبق شواهد قرآنی شهدای ما از تمام زنجیرهای نفسانی عبور کردند و با سبک‌بالی کامل در درگاه الهی حاضر شدند و به تعبیر دیگر خود را از غیر خدا قطع کردند.
تقوی افزود: اگر دقت کنیم وقتی که یک رزمنده برای موفقیت دوستانش در چیرگی بر دشمن خود را به روی مین می‌اندازد و بدن مبارکش به همراه مین ذره ذره می‌شود نشان از معرفت والای چنین شخصیتی است! هیچ درون‌بینی نمی‌تواند چنین صحنه‌ای به‌راحتی در وجود بیننده تاثیر نخواهد گذاشت، هیچ کدام از نقاشان قادر نیستند چنین فداکاری را به وسیله ابزار آلات فنی خود به بیننده نشان دهند بلکه فقط شخصیتی همانند امام علی(ع) گویا درک والاتر از چنین از خودگذشتگی را دارا هستند.
مهمان ویژه مراسم یادواره گفت: مسئولان نظام اسلامی نسبت به رفتار و حرکات خود در موقعیت شغلی خودشان بیشتر دقت کنند؛ زیرا شهدا حسینی‌وار به وظایف خود عمل کرده و خون بهای خود را برای برپایی نظام این چنینی دادند ولی دقت کنیم پاهای خود را در هنگام انجام امورات دولتی روی خون مطهر شهدا قرار می‌دهیم و همه باید بدانیم اقتدار، عزت، عظمت و آزادی ما به برکت شهدا و خانواده‌های معزز آنان خواهد بود.
وی ادامه داد: شهرستان فردو باید شهر نامیده شود؛ زیرا طبق بیان آیات ابتدایی سوره بلد وقتی گفته می‌شود: ای رسول ما! دلیل ارزشمندی ما برای شهر مدینه هیچ عامل دیگری غیر از حضور تو در بین آنان نیست! حال وجود 114 شهید در چنین شهرستانی طراوتی مثال زدنی برای شهرستان به بار آورده پس ایراد لفظ شهر برای آنجا کار غلطی نیست! البته چنین مکان‌های مقدس با آمار شهدای والامقام در روستاهای زیادی از شهر به چشم می‌خورد.
تقوی افزود: از شهدا درس بگیریم و بر شعارهای که در ایام ابتدایی انقلاب اسلامی در جهت برپایی حکومت اسلامی سر می‌دادیم پافشاری کنیم؛ به این معنی که مقاومت در برابر یاوه‌گویان و ایستادگی در مواجهه با استکبار جهانی را هیچ‌گاه از دست ندهیم همچنان‌که بزرگ‌مردان رزمنده در سپاه قدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه این روحیه را از بین نبرده‌اند؛ زیرا در کشورهای مانند یمن، عراق، سوریه و جنوب لبنان مشغول ایجاد امنیت هستند؛ چراکه در غیر این‌صورت مامورین ما در شهرهای خود مشغول به جنگ می‌شدند.
حجت‌الاسلام تقوی در پایان گفت: دنیای فعلی در تلاش است خط مقاومت ایران را از بین ببرد و پرچمی که امام راحل(ره) برافراشته به زمین زند ولی فرزندان این امت نخواهند گذاشت؛ دست منافقین به این نظام برسد، سنت حسنه یادواره شهدا حرکتی بسیار پسندیده خواهد بود؛ لذا لازم است یاد و نام شهدای شهر فردو در شهرهای کلان دیگر از جمله تبریز، اصفهان و... برگزار شود.
captcha