جشنواره قرآن و عترت دانشجویان منطقه 2 و 9 در بابلسر برگزار می‌شود
کد خبر: 3591540
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان منطقه 2 و 9 در بابلسر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان منطقه 2 و 9 کشور از برگزاری این جشنواره 14 و 15 اردیبهشت ماه در بابلسر، دانشگاه مازندران خبر داد.

جانعلی زاده چوب بستی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از مازندران،  گفت:  سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان منطقه 2 و 9  کشور با شعار «وحدت و همدلی با بهار قرآن»  14 و 15 اردیبهشت در دانشگاه مازندران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود، افزود: بخش کتبی این جشنواره  شامل رشته های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن ،احکام ؛آشنایی با احادیث اهل بیت؛آشنایی با سیره معصومین (ع) و پرسمان معارفی است.
دبیر سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان منطقه 2 و 9 کشور، اظهار کرد: در بخش کتبی نیز رشته‌های ادبی را داریم که شرکت کنندگان در رشته‌های شعر، داستان نویسی، نمایش نامه نویسی و فیلم نامه نویسی به رقابت می پردازند.
وی در ادامه گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره در رشته‌های هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، پویانمایی و طراحی پوستر نیز به رقابت می‌پردازند.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به این مطلب که بخش فناوری این جشنواره شامل نرم افزار و وبلاگ نویسی است ادامه داد: بخش شفاهی در رشته‌های‌ ترتیل و تحقیق و اذان و تواشیح برگزار می‌شود.
گفتنی است که دانشگاه‌های منطقه 2 شامل استان‌های گلستان، گیلان و مازندران و دانشگاه‌های منطقه 9 شامل استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان  و جنوبی و خراسان رضوی است.                                                                                                                                              حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

captcha