حضور اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات با مطالبات فرهنگی
کد خبر: 3591562
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

حضور اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات با مطالبات فرهنگی

گروه هنر: اهالی محترم فرهنگ و هنر، لطفاً برای اصلاح، رونق و ارتقای فرهنگ و هنر و حمایت از کار و زندگی خود، به صورت مستقل با اهداف و برنامه‌های فرهنگی، به انتخاب داوطلب اصلح و گزینش او و همچنین گرفتن تضمین و میثاق ملی از وی برای دستیابی به مطالبات خود در سال تولید و اشتغال، اقدام کنید. تجربه و دانش، چراغ انتخاب شما است.

سال‌ها اهالی فرهنگ و هنر در ایام انتخابات و از جمله انتخابات ریاست جمهوری با ورود به صفوف جریان‌های سیاسی یا به تبعیت از تبلیغات نامزدها، پای صندوق‌های رای رفته‌اند. فراتر از آن، بعضی از هنرمندان پلاکارد سیاسی به دست گرفته و مبلغ این و آن شده‌اند. در این میان، عده‌ای فریب بازی‌های سیاسی را خورده و گروهی، دیگران را بازی داده‌اند، که بعدها هر دو طیف دچار خسران شده‌اند، گرچه کسانی هم بودند که به آب و نان رسیدند، ولی تمام این رسیدن‌ها و آب و نان‌ها از سفره مردم بوده است!

در دوره پیش روی انتخابات ریاست جمهوری، درمیان داوطلبان، آدم‌های مختلف و رنگارنگ به چشم می‌خورند، از جناحی‌ها گرفته تا مستقل نماها و کسانی که می‌دانند، ویژگی‌های لازم را برای انتخاب شدن ندارند و صرفاً برای کسب شهرت وارد این عرصه شده‌اند! تکلیف آنها که به هر دلیل در این آزمون ملی شرکت نمی‌کنند، برای خود و بقیه مشخص است، ولی مردمی که در انتخابات مشارکت دارند، بدیهی است که باید چون همیشه با آگاهی و شناخت کافی و به دور از بازی‌های سیاسی، به کاندیدای احتمالی خود رای دهند.

در این ارتباط چیزی تاکنون از نظرها به ویژه نظر اهالی فرهنگ و هنر مغفول مانده، و آن گزینش شخصی است که با فرهنگ و هنر آشنا باشد و برای سالم و پاکسازی و ارتقای آن و اهالی فرهنگ و هنر کار انجام دهد. درست برخلاف ریاست جمهوری‌های سالیان اخیر که از آرای هنرمندان و پایگاه اجتماعی آن‌ها برای کرسی نشینی خود و یاران سیاسی‌شان بهره بردند و تنها مشتی وعده و شعار تحویل اهالی فرهنگ و هنر دادند؛ نه دستی از هنرمندان گرفتند و نه در حوزه‌های هنر و فرهنگ شاهد تحول شدیم. از همین رو به جهت آن‌که برای چندمین بار سر هنرمندان بدون کلاه نماند، ضروری است که اهالی فرهنگ و هنر به جای ورود به جریان‌های سیاسی، به صورت مستقل و با ارائه مطالبات خود به صفوف انتخابات بپیوندند و خواسته‌های خود را با نمایش‌های سیاسی و جناحی تاخت نزنند.

سیاسیون، سیاسی می‌اندیشند و عمل می‌کنند و در میادین سیاسی هم با علم خود حضور می‌یابند، چرا هنرمندان که فرهنگی می‌اندیشند و عمل می‌کنند، در انتخابات با پرچم فرهنگی ورود نکنند؟ اهالی محترم فرهنگ و هنر، لطفاً برای اصلاح، رونق و ارتقای فرهنگ و هنر و حمایت از کار و زندگی خود، به صورت مستقل با اهداف و برنامه‌های فرهنگی، به انتخاب داوطلب اصلح و گزینش او و همچنین گرفتن تضمین و میثاق ملی از وی برای دستیابی به مطالبات خود در سال تولید و اشتغال، اقدام کنید. تجربه و دانش، چراغ انتخاب شما است. لطفاً فرهنگی انتخاب کنید.

captcha