محبوبیت قاریان ایرانی در هند
کد خبر: 3592177
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
قاری هندی عنوان کرد:

محبوبیت قاریان ایرانی در هند

گروه بین‌الملل: درک معانی و مفاهیم قرآن کریم در جهت دادن به قرائت و تأثیرگذاری آن روی شنوندگان حائز اهمیت است.

محبوبیت قاریان ایرانی در هند
«محمد کاشان خان»، قاری 19 ساله هندی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)، اظهار کرد: قرائت قرآن را در هفت سالگی شروع کردم و در طول این مدت با مطالعه تفسیرهای متعدد از جمله تفسیر «ابن کثیر» و «جلالین» (این تفسیر به علت اینکه دو عالم جلال‌الدین محلی و شاگردش جلال‌الدین سیوطی با هم نوشته‌اند به تفسیر جلالین معروف است) توانسته‌ام مفاهیم قرآن را به‌خوبی درک کنم.
وی گفت: دانستن معانی آیات به نوع موسیقایی تلاوت کمک می‌کند و با درک مفهوم آیات، تلاوت در راستای هدف آیه جهت می‌گیرد که این به تأثیرگذاری روی شنونده کمک می‌کند.
قاری هندی در پاسخ به اینکه قرآن چه تأثیری در برنامه زندگی فردی دارد، اظهار کرد: از تأثیر قرآن همین را می‌دانم که قرآن زندگی من است و قرآن خود زندگی است.
محمد کاشان نقش پدر و مادر خود را به عنوان اولین معلم قرآن قابل تقدیر خواند و افزود: والدینم همواره راهنما و معلم من در زندگی بوده‌اند و اگر کمک و راهنمایی‌های آن‌ها نبود هرگز موفق نمی‌شدم.
وی که نخستین‌بار است در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند، حضور در این دوره را یکی از موفقیت‌های بزرگ خود در عرصه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: قبل از این مسابقات در رقابت‌های ملی قرآن در هند عنوان رتبه نخست را کسب کردم و به عنوان نماینده کشور هند به ایران دعوت شدم.
قاری هندی یکی از معضلات قرآن‌آموزی در هند را عدم ارائه این آموزش‌ها در مدارس دانست و تصریح کرد: در مدارس دولتی زبان عربی آموزش داده می‌شود و همین فرصتی برای کودکان مسلمان است تا بتوانند قرآن را یاد بگیرند و معانی آن را متوجه شوند.
وی به نوجوانان ایران توصیه کرد در یادگیری قرآن کوتاهی نکنند، چون ایران یک کشور کاملاً اسلامی است و برگزاری مسابقات قرآن نشان می‌دهد که دولت ایران تا چه حد حامی قاریان و حافظان قرآن است.
محبوبیت قاریان ایرانی در هند
محمد کاشان به قاری خوش‌خوان ایرانی «حامد شاکرنژاد» اشاره کرد و افزود: قاریان ایرانی محبوبیت زیادی در بین قاریان هندی دارند و ما از تلاوت‌های زیبای قاریان ایرانی لذت می‌بریم.
وی از استاد خود قاری «فرهاد سلطان خان» یاد کرد و گفت: ایشان در سال 2014 در مسابقات بین‌المللی ایران شرکت کرده بود و همیشه از خاطرات خوب خود از این مسابقات تعریف می‌کرد؛ من همواره آرزو می‌کردم روزی در این مسابقات شرکت کنم و اکنون خدا را شاکرم به این آرزوی خود رسیدم.
قاری جوان هندی مسابقات ایران را رقابت‌هایی بی‌نظیر خواند و تأکید کرد: استقبال ایرانی‌ها و احترامی که نسبت به قاریان خارجی می‌گذارند، قابل تقدیر است و با اینکه اهل تسنن هستم اما اینجا کنار قاریان دیگر احساس تنهایی نمی‌کنم.
وی به شعار مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: این شعار به معنای اتحاد است و اتحاد یعنی هیچ تفاوتی بین اهل سنت و شیعه وجود ندارد.
مطالب مرتبط
captcha