وزارت ارشاد در جهت قرآنی کردن برنامه های خود تلاش بیشتری کند
کد خبر: 3592329
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

وزارت ارشاد در جهت قرآنی کردن برنامه های خود تلاش بیشتری کند

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی‌های وزارت ارشاد رنگ و بوی قرآنی و اسلامی بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در دیدار با معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها و مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به جایگاه و نقش قرآن در بهبود امور مختلف جامعه اسلامی، اظهار کرد: قرآن نقشه راه کلان مسلمانان است.
وی با بیان اینکه قرآن در همه حوزه‌ها دایره المعارفی عظیم است، ادامه داد: قرآن کتابی است که در حوزه هنری و ادبی، حاوی مطالب بسیار ارزشمند و گران‌بهایی بوده و از آن به‌عنوان احسن القصص و احسن الحدیث یاد شده است.
آیت الله یعقوبی اضافه کرد: قرآن از نظر فصاحت و بلاغت ادبی بسیار کم‌نظیر بوده و موضوعات و مطالب به‌ویژه در قصه‌های قرآن، به شیوه‌ای سهل و آسان و به ‌دور از لفاظی بیان ‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر همه مردم به‌ ویژه مسؤولان در آستانه قرآن قرار بگیرند و با استفاده از رهنمودهای خداوند در قرآن، برنامه‌های خود را عملی کنند، فرهنگ عمومی جامعه، فرهنگی زیبا و لطیف خواهد شد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا باید برنامه‌‌ریزی‌ها و فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رنگ و بوی قرآنی و اسلامی بیشتری به خود بگیرد.

آیت الله یعقوبی تأکید کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود در نشر و ترویج فرهنگ قرآن بیشتر همت کند و با استفاده از آموزه‌های قرآنی به اجرای برنامه‌های فرهنگی بپردازد.
امام جمعه بجنورد تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید معرّف فرهنگ‌های اسلامی باشد و در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار این مسؤولیت خطیر است.
آیت الله یعقوبی با اشاره به آیه «إنَّ هَذَا القُرآنَ یَهدِی لِلَّتِی هِیَ أقوَم»، افزود: بر اساس این آیه شریفه می‌توان به این نتیجه رسید که اگر استمرار و استحکام نظام را می‌خواهیم باید به قرآن و دستورات آن اهمیت بیشتری بدهیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن احسن الحدیث است و اگر کسی جویای احسن الحال باشد می‌تواند آن را در تأسی به قرآن بجوید، گفت: اگر ملتی برتری می‌خواهد باید راه‌های رسیدن به آن را در آیات قرآن و عمل به آن جستجو کند.
رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: لازمه رسیدن به تمدن اسلامی، تعالی قرآن و تأسی و عمل به آیات آن است و اگر در این راه موفقیتی کسب کنیم می‌توانیم شاهد استحکام نظام اسلامی و صدور آن به اقصی نقاط دنیا باشیم.
وی اضافه کرد: اگر در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور، قرآن و فرهنگ دینی محور قرار گیرد فضای جامعه و فرهنگ آن فضایی لطیف و زیبا خواهد شد.
امام‌ جمعه بجنورد با بیان اینکه فرهنگ، تنفس هر جامعه است و اگر این هوای تنفسی آلوده باشد، جامعه رو به تباهی و نابودی خواهد رفت، تصریح کرد: مسؤولان باید بیشتر به فکر تلطیف فضای جامعه با استفاده از آموزه‌های قرآنی باشند.
آیت الله یعقوبی همچنین با تأکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اطعام فرهنگی و تغذیه روح انسان‌ها به‌ وسیله کتاب عملی می‌شود؛ به همین دلیل باید در زمینهٔ فرهنگ‌سازی کتابخوانی راه‌کارهای بیشتری اندیشیده شده و به اجرا گذاشته شود.
captcha