تربیت رجال فاضل؛ رسالت امام موسی کاظم(ع) در تداوم انقلاب علمی پدر
کد خبر: 3592339
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

تربیت رجال فاضل؛ رسالت امام موسی کاظم(ع) در تداوم انقلاب علمی پدر

گروه معارف: امام موسی کاظم(ع) پس از بررسی اوضاع، تشخیص داد که بهترین راه، پیگیری و تداوم برنامه انقلاب علمی پدرش می‌باشد و در همین راستا جمعی از رجال علم و فضیلت را تربیت کرد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت:  امام هفتم (ع) با جمع روایات و احادیث و احكام و احیای سنن پدر گرامی و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را كه با تعالیم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد (ع) نظم و استحكام یافته بود حفظ و تقویت كرد.
وی افزود: علی رغم موانع بسیاری که در سر راه امام موسی(ع) به وجود آوردند اما آن امام همام در راه انجام وظایف الهی تا آنجا پایداری كرد كه جان خود را فدا کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران  با بیان اینکه، بیست و پنجم رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) امام هفتم شیعیان جهان در سال 183 هجری است، تصریح کرد:  امام موسی کاظم(ع) نیز چون امامان دیگر از همان ابتدا علیه  حکومت و دستگاه  فاسد عباسی  به مبارزه  پرداختند. شکل مبارزه  حضرت همانند دیگر امامان براساس  اوضاع  و شرایط  اجتماعی آن  عصر و ارزیابی  قدرت‌ها و جبهه‌گیری  مخالفان بود .
وی افزود: آن حضرت پس از  بررسی  اوضاع، تشخیص داد که بهترین  راه، پیگیری  و تداوم برنامه  انقلاب  علمی پدرش  می‌باشد  و در همین  راستا  جمعی از رجال  علم و فضیلت  را تربیت کرد .
علیزاده اظهار کرد: در سال 148 که امام صادق(ع) به دست منصور سفاک  به شهادت  رسیدند و بار سنگین  امامت  و رهبری امت اسلامی  از جانب  خداوند  بردوش  امام موسی  کاظم(ع)  نهاده شد .
وی افزود: مشهورترین لقب امام هفتم (ع) کاظم (خاموش و فروبرنده خشم) است و آن حضرت به دلیل آنکه هر چه از دشمنان برایشان وارد می شد صبرکرده و خشم خود را فرومی‌برد به کاظم معروف شد.
تربیت رجال فاضل؛ رسالت امام موسی کاظم(ع) در تداوم انقلاب علمی پدر

captcha