ویژه‌برنامه نکوداشت هنرمند خوشنویس شهربابکی برگزار شد
کد خبر: 3592558
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

ویژه‌برنامه نکوداشت هنرمند خوشنویس شهربابکی برگزار شد

گروه فرهنگی: «قاف عشق» ویژه‌برنامه نکوداشت استاد علی ایزدخواه، هنرمند خوشنویس شهرستان شهربابک امروز یکشنبه، 3 اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، این مراسم با هدف پاسداشت سی سال تعلیم و ترویج هنر خوشنویسی استاد ایزدخواه و با حضور اساتید محمد حیدری، مجتبی سبزه ، محمود رهبران، یادگار خیام، مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر در محل سالن اجتماعات کانون امام خمینی(ره)  شهربابک برپا شد.
در این برنامه حجت الاسلام علی اصغر انصاری، استاد محمد حیدری و استاد مجتبی سبزه و... سخنانی در خصوص هنر خوشنویسی و شخصیت هنری استاد ایزدخواه  و زحماتی که در این راه متقبل شد، بیان کردند .
در ادامه با اهدای لوح سپاس از ایزد خواه تجلیل شد و هدایایی به رسم یادبود به میهمانان شرکت کننده اهدا شد و همچنین افتتاح نمایشگاه آثار نفیس خوشنویسی استاد ایزد خواه در سالن جنبی از برنامه‌های پایانی این مراسم بود.
علی ایزد خواه متولد شهریور ١٣٤٨ شهربابک  روستای ریسه است که از سال ٦٧ خوشنویسی کلاسیک را آغازکرد.
 وی مؤسس انجمن خوشنویسان شهربابک است و از سال ٧٥ تا ٨١ رییس انجمن غیر شورایی شهربابک بوده و هم اکنون عضو اصلی انجمن رفسنجان است .
 ایزد خواه در بهمن ٨٨ درجه دو هنری را از شورای تکریم و ارزشیابی هنرمندان کشور دریافت کرد و در آذر ٩٤ توسط شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان به درجه استادی نایل شد .
این هنرمند شرکت در چندین نمایشگاه و پنج مرحله کتابت آیات قرانی را در کارنامه خود دارد و از حضور اساتیدی چون غلامحسین امیرخانی، اسرافیل شیرچی، شادروان محمد رضا قنبری، مجتبی سبزه ، امیر احمد فلسفی و...بهره برده است.
منبع: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
captcha