تجلیل از حافظان قرآن خردسال برگزار شد + صوت
کد خبر: 3592582
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
در حاشیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن؛

تجلیل از حافظان قرآن خردسال برگزار شد + صوت

گروه مسابقات: همایشی با عنوان «خردسال‌ترین حافظ جهان اسلام» با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و شرکت کنندگان در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی برگزار شد.

نشود///رزمندگان اسلام، حافظان واقعی قرآن کریم+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایشی با عنوان «خردسال‌ترین حافظ جهان اسلام» متشکل از برگزیدگان کشورمان و همچنین دعوت شده‌ها از دیگر کشورها شب گذشته دوم اردیبهشت ماه در هتل ارم برگزار شد. این همایش شب گذشته در حالی برگزار شد که صبح این روز، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
در این همایش که با حضور مهدی فیض، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همراه بود، در جمع صمیمی خانواده های حافظان خردسال و میهمانان خارجی با اجرای محمدرضا پورمعین برپا شد.

نشود///رزمندگان اسلام، حافظان واقعی قرآن کریم+صوت و عکس

در ابتدای این مراسم گروه همخوانی سبیل الرشاد به اجرای تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به سبک استاد مصطفی اسماعیل پرداختند. سپس حافظان خردسال از کشورهای مختلف، به سوالات محمدمهدی بحرالعلوم، داور بین المللی قرآن کریم پاسخ داده و در پایان نفرات برتر معرفی شدند. همچنین در خلال پرسش و پاسخ از حافظان، مسیب زاده به قدردانی از حضور میهمانان و ارائه برنامه های آینده معاونت قرآن و عترت آموزش و پرورش پرداخت.

نشود///رزمندگان اسلام، حافظان واقعی قرآن کریم+صوت و عکس

در پایان این مراسم با ابتکار محمدرضا پورمعین، میان علی فیضی و حنانه خلفی، نابغه های خردسال حفظ قرآن کریم کشورمان مسابقه ای برگزار شد و در نهایت این مسابقه 2-2 به تساوی رسید و به هر دو حافظ خردسال جایزه اهدا شد.

نشود///رزمندگان اسلام، حافظان واقعی قرآن کریم+صوت و عکس

در انتهای این مراسم، فیض، ضمن تشکر از محمدرضا مسیب زاده و محمدرضا پورمعین و حافظان و قاریان محترم، جمله ای از امام خمینی(ره) نقل کرد که امام فرمودند: شما رزمندگان اسلام حافظان حقیقی قرآن هستید. امیدوارم علاوه بر حفظ صورت و ظاهر قرآن، بتوانیم با تلاش و مجاهدت خود، از حافظان حقیقی قرآن و حافظان قرآن هم باشیم که انشاءالله در دنیا و آخرت از برکت قرآن بهره مند شویم.

در ادامه همخوانی گروه سبیل الرشاد ارائه می‌شود.

کد

دریافت

captcha