راه‌کارهای ارائه خدمات بیشتر به زائران عتبات بررسی شد/ توسعه شبکه‌های بانکی بین ایران و عراق
کد خبر: 3592673
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

راه‌کارهای ارائه خدمات بیشتر به زائران عتبات بررسی شد/ توسعه شبکه‌های بانکی بین ایران و عراق

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با مدیرعامل بانک ملت خواستار ایجاد كمیته‌ای متشکل از كارشناسان بعثه، سازمان حج و زیارت و بانك ملت با هدف ارائه راهكارهای نو برای همكاری در حوزه‌های مختلف مرتبط به زائران عتبات عالیات شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مدیر عامل بانک ملت به همراه مسئولان این بانک امروز با حجت‌الاسلام والمسلمين قاضی عسكر، نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت ديدار و درباره برنامه‌های اين بانك برای ارائه خدمات بيشتر به زائران عتبات عاليات گفت‌و‌گو كرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار تعامل بین بانك ملت و حوزه حج و زیارت را مثبت و خوب ارزیابی كرد و خواستار تشكیل كمیته‌ای از كارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و بانك ملت با هدف ارائه راهكارهای نو برای همكاری در حوزه‌های مختلف شد.

افزایش امنیت پولی زائران با توسعه همكاری شبكه‌های بانكی

حجت‌الاسلام قاضی عسكر همچنین لزوم استفاده از ظرفیت‌های جدید برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران ایرانی عتبات عالیات و زائران عراقی را كه به ایران سفر می‌كنند، یادآور شد و گفت: با توسعه همكاری شبكه‌های بانكی دو كشور می‌توان زمینه استفاده از كارت بانك را برای زائران ایرانی و عراقی فراهم كرد و با كاهش نقل و انتقال پول نقد، امنیت پولی زائران را افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاكید بر اینكه هدف ما ارائه خدمات بهتر با هزینه كمتر به زائراست، افزود: سود حاصله از سپرده‌گذاری زائر باید با حفظ حداكثری حقوق زائر انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسكر افزود: ارائه شیوه‌های جدید برای كاهش مراجعه حضوری زائر به بانك ازجمله در ثبت نام، موجب صرفه جویی اقتصادی و راحتی بیشتر زائر خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری از اینكه با آزادسازی كامل موصل شاهد افزایش امنیت و شرایط بهتری در عراق خواهیم بود، اظهار داشت: عراق در حال رشد است و بانك ملت می‌تواند در طرح‌های مورد نظر حوزه حج و زیارت برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات سرمایه گذاری كند.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود از فضا سازی‌های منفی برخی شبكه‌های مجازی و رسانه‌ها در حوزه حج انتقاد كرد و گفت: این گونه اقدامات نگرانی ایجاد می‌كند در حالیكه بهترین لحظات عمر مردم ما لحظاتی بوده كه در سفر حج و یا عمره بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینكه در دوره‌های گذشته سالانه بیش از هفتصد هزار زائر برای عمره به عربستان رفتند، افزود: عملیات حج امسال با قدرت ادامه دارد و در صورتی كه شاهد تعامل مثبت عربستان در حج 96 باشیم راه اندازی عمره را مدنظر قرار خواهیم داد.

در ادامه این دیدار هادی اخلاقی مدیر عامل بانك ملت از فعالیت‌های این بانك در حوزه خدمات رسانی به زائران عتبات در داخل ایران و عراق گزارشی ارائه كرد و گفت: این بانك آمادگی دارد در تعامل مثبت و سازنده با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در راستای ارائه تسهیلات بیشتر به زائران گام بردارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بانك ملت در بخش آی تی افزود: این ظرفیت ملی می‌تواند برای تسهیل امور زائران با هدف سهولت دسترسی، امنیت بیشتر، تسهیل در نقل و انتقال وجوه و ارائه کیفیت بهتر استفاده شود.

captcha