حفظ اخلاص در مسابقات قرآن ضروری است/ حلقه مفقود قرآنی شدن آحاد جامعه، زنان هستند
کد خبر: 3592683
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
حاجی عبدالباقی:

حفظ اخلاص در مسابقات قرآن ضروری است/ حلقه مفقود قرآنی شدن آحاد جامعه، زنان هستند

گروه مسابقات: کارشناس امور مذهبی با تأکید بر اینکه در زمینه مسابقات قرآن، حفظ اخلاص ضرورت دارد، اضافه کرد: چون این کار که معلوم است نورانی و خوب است اما آن شائبه ها و حواشی نفسانی است که ممکن به سراغ آدمی بیاید و این عمل نورانی را به ظلمانی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مریم حاجی عبدالباقی، کارشناس امور مذهبی در آیین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان که عصر امروز، سوم اردیبهشت ماه در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: درجات بهشت به قرائت آیات قرآنی بستگی دارد و اینکه فردی پیرو اهل بیت(ع) باشد و زندگی قرآنی داشته باشد اما قرآن نداند برای او کلاس های جبرانی در برزخ و عالم قبر می گذارند.
وی ادامه داد: قرآن، بستر معرفتی کاملی است که انسان برای اینکه به بالاترین درجات سعادت یعنی همان لقاءالله برسد نیاز دارد که به این بستر معرفتی بطور کامل برسد.
حاجی عبدالباقی اضافه کرد: وظایف ما نسبت به قرآن از ایمان به قرآن شروع می شود و سپس به احترام به قرآن، تلاوت قرآن، فهم قرآن و عمل به قرآن می انجامد. هیچ کدام از اینها جای همدیگر را نمی گیرند، بلکه هر کدام از آنها لازم و مکمل یکدیگر هستند.
وی بیان کرد: فردی که در این دنیا با این بستر معرفتی آشنا شده باشد از مزایای آن در سرای باقی بهره مند می شود اما فردی که در این دنیا قرائت قرآن ندارد برای او کلاس جبرانی گذاشته می شود.
این حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه در زمینه مسابقات قرآن، حفظ اخلاص ضرورت دارد، اضافه کرد: چون این کار که معلوم است نورانی و خوب است، اما آن شائبه ها و حواشی نفسانی که ممکن است به سراغ آدمی بیاید و این عمل نورانی را به ظلمانی تبدیل کند.
وی در خصوص انتظار بیش از 30 سال بانوان برای ورود به مسابقات قرآن در سطح بین المللی، بیان کرد: برپایی این مسابقات به رخ کشیدن توانایی بانوان به جهانیان است و می توان گفت حلقه مفقودی قرآنی شدن آحاد جامعه، زنان هستند. اگر زنان در فعالیت های قرآنی حضور داشته باشند، آنگاه است که فعالیت های قرآنی با خانواده ها گره می خورد.
حاجی عبدالباقی تصریح کرد: برپایی این مسابقات بین المللی قرآن برای بانوان فعالیت مبارکی است و ان شاءالله روز به روز به برکت آن افزوده شود.
وی با اشاره به خاطره حفظ قرآنش و حضورش در مسابقات قرآن طی سال های 77 اظهار کرد: در آن سال، حفظ قرآن برای اعزام به حج تمتع و همراه با سفر معنوی بود که خاطرم هست دو هزار نفر برای این مسابقات نام نویسی کرند که تنها 50 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.
حاجی عبدالباقی اضافه کرد: معتفدم همراه کردن جایزه مادی و معنوی در مسابقات خوب است که امیدوارم شاهد این باشیم که با حرکت جهشی به جامه عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت میلیون ها حافظ قرآن اقدام کنیم.
یادآور می شود، سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان، اولین دوره مسابقات بانوان، دومین دوره مسابقات قرآن روشندلان و دانش آموزان تا ششم اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 20 پذیرای عموم علاقه مندان در مصلای امام خمینی(ره) است. مسابقات طلاب در شهر قم برگزار می شود.
captcha