2000 داوطلب، متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3592780
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

2000 داوطلب، متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی: مدیرحوزه های علمیه خراسان‌شمالی از ثبت نام دو هزار نفر به منظور ورود به حوزه‌های علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرحوزه های علمیه خراسان‌شمالی، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: ثبت نام حوزه های علمیه استان از 15 اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود که در نهایت تا 25 فروردین ماه سال جاری تمدید شد.
وی با اشاره به اینکه استقبال جوانان از ثبت نام در حوزه های علمیه بسیار چشمگیر است، افزود: هم اکنون مهلت نام نویسی به منظور تحصیل در حوزه های علمیه استان تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری دوباره تمدید شده است.
سالاری مکی با بیان اینکه پس از برپایی مراسم معنوی اعتکاف میزان نام نویسی در حوزه های علمیه استان افرایش یافته است، ادامه داد: تاکنون دو هزار نفر شامل 665 خواهر و یک هزار و 335 برادر متقاضی ورود به حوزه‌های استان هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و 200 نفر برای ورود به حوزه های استان نام نویسی کرده بودند، افزود: در نهایت 280 نفر توانستند برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان پذیرش شوند.
مدیرحوزه های علمیه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه های علمیه استان، طی سال جاری بسترهای لازم برای جذب بیش از 600 نفر طلبه در مدارس استان فراهم شده است.
سالاری مکی با اشاره به اینکه نام نویسی در حوزه علمیه از طریق مراجعه به پایگاه الکترونیکی حوزه علمیه خراسان انجام می‌شود، گفت: کارت های ورود به جلسه آزمون از ششم تا 12 اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده و آزمون نهایی نیز در اواسط خرداد ماه برپا خواهدشد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار و 461 طلبه در 16 مدرسه شامل 10 مورد برادران و شش مورد خواهران  در استان مشغول به تحصیل هستند.
captcha