امسال 840 نفر جذب آموزش و پرورش خراسان‌شمالی می‌شوند
کد خبر: 3592788
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

امسال 840 نفر جذب آموزش و پرورش خراسان‌شمالی می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از استخدام 840 نفر در این سازمان طی سال جاری خبر داد.

قنبرعلی خوش آیینه، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: طی نیمه اول سال جاری 840 نفر در استان از طریق برپایی آزمون استخدامی جذب خواهند شد.
وی ادامه داد: این آزمون از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برپا شده و اطلاعیه های لازم در مورد نحوه ثبت نام، توزیع کارت و محل برپایی آزمون متعاقبا اعلام می‌شود.
خوش آیینه با بیان اینکه بیشتر این نیروها در مقطع ابتدایی جذب می‌شوند، افزود: افرادی که در این آزمون استخدامی نمره قبولی را کسب کرده و در مجموع پذیرفته شوند از مهرماه سال آینده به کارگیری می‌شوند.  
وی با تاکید بر اینکه ورودی و خروجی در آموزش و پرورش استان با هم همخوانی ندارد، گفت: سال جاری حدود 600 نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می‌شوند که باید به منظور جایگزین سازی این تعداد نیرو چاره ای اندیشید.
خوش آیینه یادآورشد: از طریق آزمون استخدامی سال گذشته حدود 176 معلم در استان جذب شدند که از اول مهرماه  امسال شروع به کار می‌کنند و 350 نفر نیروی دیگر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد این سازمان خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به خروج 600 نفر نیرو در مقابل حدود 500 نفر وارد سازمان می‌شوند بنابراین با حدود 100 نفر کمبود نیرو مواجه خواهیم بود، که باید نحوی این مهم را مدیریت کنیم.
captcha