کشف استعداد دانشجویان و دانش پژوهی عامل شتاب‌دهنده اهداف دانشگاه پیام نور است
کد خبر: 3592841
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

کشف استعداد دانشجویان و دانش پژوهی عامل شتاب‌دهنده اهداف دانشگاه پیام نور است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد با اشاره به برنامه‌های پیش روی این دانشگاه گفت: دستیابی به اهداف فرهنگی دانشگاه، با به روز شدن دانشجویان، افزایش اطلاعات، دانش‌پژوهی و کشف استعدادهای جدید میسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، دکتر مریم نصرتی، رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد، در جمع اعضای تشکل‌ها،انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد، با اشاره به اهداف متعالی این دانشگاه در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور همواره محور برنامه های فرهنگی خود را به دانشجویان واگذار کرده و به کمک این قشر فرهیخته، تاکنون در اجرای برنامه های فرهنگی گام‌های موفقیت‌آمیزی برداشته است.
وی با تاکید بر اینکه هدف استفاده از پتاسیل دانشجو و استعداد این قشر در برنامه های فرهنگی و هنری است، ادامه داد: به همین منظور در حال حاضر بیش از 11 کانون فرهنگی در این دانشگاه فعال است و سعی در افزایش تعداد کانون‌ها و استفاده از نیروی دانشجو در زمینه‌های مختلف است.
نصرتی با بیان اینکه علاوه بر کسب علم، هدف این دانشگاه بر اشتغال دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی، علمی در قالب برنامه‌ها، سمینارها، جشنواره و اردوهای علمی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه از کانون‌ها حمایت همه جانبه می‌شود و انتظار می‌رود اعضای کانون، با برنامه‌ریزی منسجم مسئولان دانشگاه را یاری رسانند.
رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد گفت: اکنون بیش از سه هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند که می‌توان از این کثرت نیروی انسانی، در زمینه‌های متنوع فعالیت‌های دانشجویی و استفاده از نیروی جوان بهره برد.
وی بر افزایش تعداد انجمن های علمی دانشگاه پیام نور و گسترش دامنه های همکاری در جهت حذب استعدادهای برتر تاکید کرد.
وی در ادامه سخنان خود به انعقاد قرارداد با جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و کانون نیکوکاری دانشگاه‌های استان، اشاره کرد و یادآور شد: افزایش همکاری با جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، دستاوردهای زیادی در ابعاد علمی، فرهنگی، پژوهشی و دانشجویی دارد و امسال به دنبال عملیاتی کردن موارد قراردادهای دانشگاه هستیم.
نصرتی با تاکید بر همکاری دانشگاه پیام نور با مراکز مختلف علمی و دستگاه های اجرایی در زمینه‌های علمی، اجرایی کردن مفاد قرارداد با جهاد دانشگاهی را، گامی در جهت دستیابی سریع تر به اهداف علمی دانشگاه توصیف کرد.
وی از آمادگی دانشگاه پیام نور در جهت همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه برگزاری اردوهای علمی و بازدید از پژوهشکده‌های این نهاد در سراسر کشور خبر داد.
مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن معرفی حوزه‌های مختلف این نهاد به ارائه دستاوردهای آن در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت.
الهام آزادزاده افزود: مشخصه مهم فعاليت‌هاي جهاددانشگاهي بویژه در حوزه فرهنگی، تكيه و توجه به حضور و مشاركت دانشجويان در برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي است.
وی تاکید کرد: مخاطب اصلی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی دانشجوست، این نهاد برای دانشجو برنامه‌ریزی می‌کند و برای اجرای برنامه‌ها از نیروی دانشجو بهره می‌گیرد و این راهبرد فرصتی برای تجربه، آزمون و خطا و یادگیری کار حرفه‌ای برای این قشر موثر جامعه است.
وی با اشاره به سازمان‌ ‎ ها و مراکز زیرمجموعه حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهیان کشور، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به عنوان تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی جهان اسلام، سازمان انتشارات جهاددانشگاهي، مركز گردشگري علمي ـ فرهنگي دانشجويان ايران، سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي، مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) و خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) را از جمله آنها ذکر کرد.
سردبیر ایسنای خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی شعبه‌ای از این رسانه در دانشگاه پیام نور بجنورد، گفت: این خبرگزاری با شعار هر دانشجو یک خبرنگار از میان دانشجویان خبرنگار افتخاری می‌پذیرد.
آزادزاده افزود: این بستر، فرصتی مغتنم است تا دانشجو ضمن تحصیل مهارت و کار حرفه‌ای بیاموزد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های محوری سالانه حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی برپایی اردوهای ایران مرز پرگهر، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران و سمینار مهارت‌های زندگی را از جمله آنها دانست.
مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری دانشگاه های خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: 13 واحد نیکوکاری در بجنورد تاسیس شده است که هر واحد اعضای هیئت عاملی دارد و فعالیت های خود را در زمینه های فرهنگی، مشاوره و تامین شهریه در دانشگاه های استان پیگیری می کند.
سمیه رحمانی اضافه کرد: مراکز نیکوکاری دانشگاه های استان با در برگیری دو جامعه هدف اساتید و کارکنان دانشگاه ها و دانشجویان، در نظر دارد تا با مشارکت دانشجویان و با راه اندازی کانون شمیم، فرهنگ انفاق را در میان دانشجویان و قشر فرهیخته دانشجویی عملیاتی سازد.
وی هدف اصلی این مرکز و کانون شمیم را، کمک به دانشجویان و حتی اعضای بی بضاعت جامعه، با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس و جمع آوری کمک های مردمی ذکر کرد.
به گزارش ایکنا، در این نشست هر یک از اعضای انحمن‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
captcha