برپایی همایش حکمت مطهر/ معلمان با اندیشه‌های شهید مطهری آشنا می‌شوند
کد خبر: 3592842
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

برپایی همایش حکمت مطهر/ معلمان با اندیشه‌های شهید مطهری آشنا می‌شوند

گروه جامعه: دبیر ستاد بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد استاد مطهری از برپایی یازدهمین دوره همایش حکمت مطهر خبر داد و گفت: دوره‌های آشنایی با اندیشه‌های استاد شهید ویژه معلمان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسین کوچکیان فرد، دبیر ستاد سی و هشتمین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری امروز 4 اردیبهشت ماه با حضور در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت ایام شهادت این استاد فرهیخته پرداخت و گفت: برای مطرح کردن اندیشه‌های این شهید هر ساله بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری ستاد بزرگداشتی را با حضور نهادها و سازمان‌های غیر دولتی و مردمی و نهادهای فرهنگی برگزار می‌کند تا برنامه‌های هفته بزرگداشت در این ستاد بررسی و تصویب شود و پس از اجرا گزارش آن برای سنجش بازخورد و رفع نواقص به ستاد ارائه شود.

وی از 6 محور کلی برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری خبر داد و گفت: «نمایشگاه، عکس، پوستر و کتاب»، «اقدامات و تولیدات فرهنگی اعضای ستاد برای مخاطبان»، «تبلیغات و رسانه‌ها»، «برپای برنامه‌های فرهنگی در خارج از کشور از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «ارائه محصولات ویژه از سوی بنیاد شهید مطهری برای اعضای ستاد» از این جمله هستند.

برپایی همایش حکمت مطهر

کوچکیان فرد از برپایی همایش حکمت مطهر همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری خبر داد و گفت: یازدهمین دوره این همایش با یک وقفه سه ساله با حضور  یکی از سران سه قوه برگزار و  اندیشه‌های شهید مطهری با توجه به نیاز روز بررسی می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از دو جلد کتاب «جلد پانزدهم یادداشت‌های شهید مطهری و شناخت از نظر قرآن» گفت: این کتاب‌ها در سالگرد بزرگداشت استاد شهید رونمایی و در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.

برپایی دوره‌های کوتاه مدت ویژه معلمان

وی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده را برپایی دوره‌های کوتاه مدت ویژه معلمان به منظور آشنایی با اندیشه‌های این استاد شهید دانست و گفت: نواختن زنگ استاد شهید، گلباران محل شهادت استاد و برپایی مراسم بزرگداشت در محل تولد ایشان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

کوچکیان فرد با بیان اینکه بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری از اعتبارات و بودجه چندانی برخوردار نیست گفت: تلاش کردیم برنامه‌ها به نحوی ساماندهی شود که تمام اقشار جامعه بتوانند بنا به نیاز خود از آن بهره‌مند شوند اما با این وجود هنوز نتوانسته‌ایم به حد مطلوبی که بتواند نیازهای روز جوانان را برطرف کند دست پیدا کنیم.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های سازمانها و نهادها در هفته بزرگداشت استاد شهید مطهری اشاره و عنوان کرد: دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده استاد شهید مطهری، ترویج اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری در هفته معلم در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق و مدارس برای دانش آموزان از طریق برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه کتاب و غیره از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی از جمله فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این زمینه برگزاری نشست تخصصی با موضوع اندیشه‌های استاد مطهری در سرای اهل قلم در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین حمایت و خرید کتب مرتبط با اندیشه و شخصیت استاد شهید مطهری دانست و گفت: سازمان بسیج نیز عهده‌دار برپایی مراسم و همایش یاد مطهر است در حرم حضرت معصومه(س)، برگزاری نشست‌های علمی حکمت مطهر، برپایی نشست‌های ویژه طرح صالحین می‌شود.

وی در تبیین فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فضاسازی تبلیغی مناطق، نواحی و محلات با جملات قصار شهید و اندیشه‌های ایشان، برگزاری مراسم تجلیل از معلمان، برگزاری مسابقات کتاب خوانی ویژه آثار شهید مطهری و ... نام برد.

کوچکیان فرد برگزاری دوره‌های آموزشی تربیتی با انطباق بر نگاه شهید مطهری، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و برگزاری نشست‌های علمی پیرامون افکار و آرای شهید مطهری را از جمله فعالیت‌های جمعیت جوانان هلال احمر معرفی کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز اقدام به برگزاری گفتمان‌های دینی مدارس پیرامون اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری، تولید و ارائه محتوا پیرامون اندیشه‌ها و آثار این شهید در سایت‌های وابسته به سازمان و سایت موسسه تبیان و غیره می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز فعالیت مبلغان فرهنگی را در این هفته بر ترویج اندیشه‌های شهید مطهری متمرکز کرده و اقدام به برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی فرهنگی با بهره‌گیری از اندیشه‌های این شهید بزرگوار می‌کند.

وی از حضور جامعه ورزشی استان قم بر مزار شهید مطهری نیز در حرم حضرت معصومه(س) جهت ادای احترام و قرائت فاتحه خبر داد و گفت: وزارت ورزش و جوانان فعال سازی محیطی و تبلیغاتی در مجموعه‌ها و اماکن ورزشی را به عهده گرفته است. همچنین وزارت کشور از سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌های پیش بینی شده حمایت و آنها را به فعالیت در این عرصه تشویق می‌کند.

کوچکیان فرد یاد آور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با ستاد اجرایی ائمه جمعه برای قرائت فراز‌های از وصیت نامه و زندگی نامه شهدای فرهنگی از تریبون نماز جمعه در چند شهرستان هماهنگی به عمل آورده و نسبت به برگزاری ویژه نامه گرامی داشت یاد و خاطر استاد شهید مرتضی مطهری در موزه شهید اقدام می‌کند. همچنین دیدار با همسر معزز همسر شهید مطهری در منزل شهید با حضور مسئولان این بنیاد از دیگر فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شود.

captcha