تشریح برنامه‌های اداره کل امور زنان مجمع تقریب مذاهب/ فعالیت‌های قرآنی جزو رئوس برنامه‌ها
کد خبر: 3592910
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
از سوی شریعتی صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های اداره کل امور زنان مجمع تقریب مذاهب/ فعالیت‌های قرآنی جزو رئوس برنامه‌ها

گروه سیاسی: مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تشریح برنامه‌های این اداره کل برای سال جاری، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه را برگزاری برنامه‌های قرآنی طی سال عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عفت شریعتی، مشاور دبیرکل و مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، دوشنبه، 4 اردیبهشت‌ماه، در نشستی خبری با حضور نمایندگان رسانه‌ها، به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری پرداخت.
وی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اهداف، راهکارها و برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت مجمع جهانی تقریب گفت: اداره کل بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به منظور ایجاد فضا در جهت تحقق اهداف، راهکارها و برنامه‌ریزی‌های مجمع حرکت خواهد کرد.
شریعتی با تأکید بر ضرورت ایجاد همدلی و همراهی در داخل کشور اظهار کرد: همدلی و همراهی‌ها در بین همه مردم و پیروان مذاهب مختلف کشور را در جهت تحقق پیروزی‌ها گام به گام به جلو خواهد برد.
وی با اشاره به اقدامات اخیر اداره کل بانوان مجمع گفت: تا امروز یک سری کارهای مطالعاتی در مسائل تقریبی برای بانوان کشور انجام داده‌ایم که اقدامات مؤثری در جهت تحقق اهداف کلان خواهد بود که در این راستا با امور بانوان استان‌های مختلف ارتباط تنگاتنگ و کاملی را برقرار کرده‌ایم تا بتوانیم به مسائل فرهنگی و علمی در حوزه تقریب توجه بیشتری داشته باشیم.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ حضرت زهرا(س) در کربلای معلا گفت: در روزهای آغازین سال 1396 با همکاری اتحادیه زنان مسلمان این همایش بزرگ فرهنگی، معنوی و علمی با حضور زنان، صاحب‌نظر و پژوهشگران کشورهای مسلمان برگزار شد.
وی در مورد برنامه‌های آتی اداره کل امور بانوان مجمع نیز گفت: از جمله برنامه‌هایی که برای سال جاری برنامه‌ریزی شده، برگزاری همایش بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در جهت وحدت جهان اسلام از منظر زنان است؛ این همایش قرار است به صورت گسترده و در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود که امیدواریم بتوانیم این همایش را در سالروز میلاد آن حضرت برگزار کنیم.
شریعتی با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی مجمع علمی بانوان جهان اسلام اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این مجمع را متشکل از بانوانی که در ارتباط با مسائل علمی، پژوهشی و فرهنگی ارتباط مستقیم دارند راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: همچنین قرار است همایش مدیران کل امور بانوان استانداری‌ها به منظور افزایش همکاری و ارتباطات و تبیین برنامه‌های تقریبی برگزار شود.
وی در مورد برنامه‌های استانی این اداره کل گفت: در نیمه اردیبهشت نشستی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان با موضوع شخصیت علمی، فرهنگی و معرفتی حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد؛ همچنین اواخر ماه جاری مراسم شب شعری در بندرعباس با موضوع مکارم و فضائل اهل بیت(س) با حضور جمعی از شخصیت‌های تقریبی برگزار می‌شود.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌های علمیه بانوان در آینده‌ای نزدیک خبر دارد و گفت: نشست مشترکی با طلاب و مدرسان حوزه علمیه بانوان کشور برگزار می‌کنیم و در این راستا قرار است تفاهم‌نامه‌ای با مدیر حوزه‌های علمیه بانوان تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.
وی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری همایش‌های بانوان اهل تسنن و تشیع همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن در استان‌های مرزی صورت گرفته تا زمینه برای فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی و تحقق اهداف جهان اسلام با محوریت زن مهیا شود.
شریعتی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی قابل توجهی امسال برگزار خواهیم کرد، افزود: از جمله این برنامه می‌توان به برگزاری شبی با قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد؛ همچنین در زمینه حفظ و تلاوت قرآن برنامه‌هایی خواهیم داشت که با مشورت‌ها و هماهنگی‌هایی که با سازمان‌ها و مجموعه‌های قرآنی صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری گردهمایی خانواده‌های فعال در عرصه نهضت بیداری جهان اسلام گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در آینده خواهیم داشت برگزاری کنگره‌های اندیشه‌محور با دعوت از صاحب‌نظران به منظور بحث و بررسی در مورد دفاع از کشور و ضرورت مقابله با تفرقه و نفوذ دشمنان خواهد بود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت، از ظرفیت‌های به وجود آمده در جهت تحقق اهداف اداره کل بانوان مجمع استفاده شود.
شریعتی در مورد تلاش اداره کل بانوان مجمع در راستای کمک به خانواده‌ها و زنان آسیب‌دیده از جریان‌های تکفیری و تروریستی گفت: یکی از برنامه‌هایی که اتحادیه‌ها و تشکل‌های وابسته به مجمع در نظر دارند، همین هدف است که با تشکیل مؤسسات خدمات‌رسانی، ایجاد اشتغال برای جوانان و سرپرست خانواده‌ها این امر محقق شود؛ مؤسسات و گروه‌های مردم‌نهاد نیز در جهت تنویر افکار عمومی در راستای تعمیق باور ضرورت کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب دیده فعالیت می‌کنند.
captcha