لزوم حراست از منابع آبی برای نسل های آینده
کد خبر: 3593038
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
در دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی عنوان شد؛

لزوم حراست از منابع آبی برای نسل های آینده

گروه اجتماعی: آیت الله نوری همدانی بر لزوم حراست از منابع آبی برای نسل های آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی 4 اردیبهشت در دیدار مدیران صنعت آب و برق قم خدمت به جامعه را از بالاترین عبادت‌ها دانست و خطاب به مدیران صنعت آب و برق قم گفت: شما که در راه ارائه خدمت به مردم گام برمی‌دارید توفیق بزرگی نصیبتان شده، که خداوند به شما عنایت کرده است.
وی آب و برق را دو نیاز ضروری زندگی مردم دانست و با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح و پرهیز از اسراف در مصرف بیان کرد: تلاش برای تأمین این دو نیاز که مایه حیات و راحتی انسان‌ها است خدمت برجسته و شایسته است.
صادق پور، رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان نیز در این دیدار با بیان اینکه وزارت نیرو به‌عنوان تأمین‌کننده دو نیاز مهم و ضروری مردم و بخش‌های مختلف تلاش زیادی می‌کند، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته تقریباً عمده جمعیت کشور بعد از انقلاب از نعمت آب و برق برخوردار شدند.
وی با اشاره به عنایت ویژه وزارت نیرو به استان قم گفت: برای آب‌رسانی به این شهر از ابتدای انقلاب اقدامات زیادی صورت گرفته است که در حال حاضر با وجود کمبود شدید منابع بومی در استان، شهر قم از معدود شهرهای کشور است که دچار بحران آب نیست.
مهندس علی جان صادق پور با اشاره به احداث تصفیه‌خانه بزرگ آب قم ابراز داشت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه آب تمام شهر شیرین خواهد شد گرچه در حال حاضر نیز آب عمده شهر شیرین است.
وی همچنین با اشاره تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تأمین برق استان قم تایکد کرد: تمام استان در حال حاضر از نعمت برق برخوردار هستند و در کنار واحدهای مسکونی، تمام واحدهای صنعتی و تولیدی دارای برق مورد نیاز هستند.
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قم تکمیل طرح‌های آب‌رسانی روستایی را مورد تاکید قرار دارد و گفت: تمام روستاهای استان آب‌رسانی شده‌اند و هر جا که در حال حاضر با کمبود آب مواجه شده به دلیل خشک‌سالی و مصارف بالا است.
وی مصارف بالای آب و برق را در کشور مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه اگر مردم در حد نیاز استفاده کنند بسیاری از مشکلات تأمین آب و برق از بین خواهد رفت، تصریح کرد: همواره توصیه‌های مراجع عظام و علمای بزرگوار به مردم در این زمینه راهگشا بوده است.
صادق پور با اشاره به اینکه بسیاری از آبخوان‌های کشور از بین رفته و منابع آب زیرزمینی با کاهش قابل توجهی مواجه شده‌اند، تاکید کرد: لازمه مقابله با این کمبودها استفاده بهینه و اصلاح الگوی مصرف است تا ما بتوانیم از این منابع برای نسل‌های آینده حراست کنیم.
captcha