پوستین وارونه آموزش و پرورش در آموزش قرآن
کد خبر: 3593060
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

پوستین وارونه آموزش و پرورش در آموزش قرآن

گروه ادب: معاون پرورشی و آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به جای قرارگیری قرآن کریم در محور برنامه‌های آموزشی مدارس به جزئیات توجه کرده‌ایم افزود: آموزش و پرورش پوستینی وارونه به تن کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی فیض، معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی ویژه کتب قرآنی اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش فعالیت به دو شکل صورت می‌گیرد؛ یکی فعالیت قرآن در درون آموزش و پرورش است و دیگری فعالیت‌های آموزش عمومی قرآن که در قالب کمیسیون آموزش عمومی قرآن انجام می‌شود که قرار است آموزش و پرورش با ترکیب این کمیسیون آموزش عمومی قرآن را با همکاری سایر سازمان‌ها در سراسر کشور همچون سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف به انجام برساند.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: باید از ظرفیت قرآنی و مردمی مثل جلسات قرآن، هیئات و ... برای انس مردم با قرآن بهره بگیریم؛ نکته‌ای که در اینجا مطرح است اینکه متاسفانه به خود دانش‌آموزان از قرآن کریم نکات زیادی را نیاموخته‌ایم. هنگامی که وقت دانش‌آموز را در فضای مدرسه با جزئیات درسی پر می‌کنیم دیگر وقتی برای قرآن باقی نمی‌ماند.

فیض ادامه داد: وقتی دانش آموزان فارغ‌التحصیل می‌شوند متوجه می‌شویم که تدبر در قرآن را نیاموخته‌اند و نمی‌توانند از قرآن کریم استفاده کنند؛ به این معنی که به موضوع اصلی که قرآن کریم است بهای کافی داده نمی‌شود؛ این در حالی است که حضرت علی(ع) به امام مجتبی(ع) فرمودند که آموزش تو را با قرآن آغاز کردم.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه کی و کجا باید این تصمیم گرفته شود که قرآن کریم محور فعالیت‌های مدارس باشد مشخص نیست. باید برنامه درسی دانش‌آموزان به نحوی برنامه‌ریزی شود که قرآن محور اصلی و دروس دیگر در حاشیه قرار بگیرد. در آموزش و پرورش پوستین وارونه به تن کرده‌ایم که امیدواریم متوجه این مهم شده و در صدد راه حل جوی برائیم.

captcha