مقالات علمی از رهگذر 4 دوره ارزیابی گذشتند
کد خبر: 3593090
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
دبیر همایش پژوهش‎های قرآنی:

مقالات علمی از رهگذر 4 دوره ارزیابی گذشتند

گروه دانشگاه: دبیر همایش پژوهش‎های قرآنی از وصول 421 مقاله و 4 دور ارزیابی این مقالات در دبیرخانه علمی همایش خبر داد.

یه گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام والمسلمین نقیب، عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش پژوهش‎های قرآنی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: پژوهشگران و اندیشمندان 20 کشور جهان در این همایش حضور یافتند که از جمله آنها می‎توان به اساتیدی از دانشگاه‎های تونس، عمان، عراق، کانادا، انگلستان، روسیه، آفریقای جنوبی و... اشاره کرد.
وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‎های علمیه باعث شد که موضوع همایش دهم، با همین عنوان شکل بگیرد و ابلاغ شود که این مسئله با استقبال گسترده‎ای نیز همراه بود؛ در این مسیر با 40 دانشگاه در کشور و 20 دانشگاه از کشورهای مختلف تفاهم نامه امضا شد؛ از 20 کشور آمریکا، مالزی، سوریه، هندوستان، روسیه ،استرالیا، ایتالیا، نیوزلند و... مقالاتی به این دبیرخانه رسید.
دبیر همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی اظهار کرد: 421 مقاله به دبیرخانه شامل 356 داخلی و 65 خارجی نیز به این همایش رسید که 11 مقاله به زبان فارسی، 19 مقاله به زبان عربی و 35 مقاله به زبان انگلیسی بود؛ این مقالات در چهار مرحله داوری شدند و در نهایت 25 مقاله به عنوان علمی پژوهشی و 20 مقاله به عنوان علمی - ترویجی در مجموعه مقالات منتشر شد که امروز رونمایی شد؛ چکیده کل مقالات در یک جلد منتشر شده است.
وی گفت: به جهت کمبود وقت در عرصه تعیین موضوعات قرار شد که در سال 95 این همایش برگزار نشود و هر سال موضوع سال آینده نیز در همان همایش اعلام شود تا پژوهشگران فرصت خوبی برای نوشتن آثار خود داشته باشند.
نقیب با اشاره به برگزاری این همایش در قم و به شکل مستقل تصریح کرد: این همایش هرساله در تهران و در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‎شد که این جداسازی باعث شد این همایشمهم از حاشیه مسابقات بین‎المللی خارج شود.
captcha