توانایی خاص «آتنا علی نقی» در اجرای خاص الحان و پردازش مقامات
کد خبر: 3593196
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
صحاف تصریح کرد:

توانایی خاص «آتنا علی نقی» در اجرای خاص الحان و پردازش مقامات

گروه مسابقات: استاد راهنمای پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام از توانایی خاص نماینده کشورمان در بخش حفظ در زمینه صوت و لحن به ویژه در الحان و تنوع و تحرک و پردازش مقامات خبر داد.

صحاف از اساتید راهنمای در بخش بانوان نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام در بخش دختران در گفت و گو باخبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص نحوه اجرای «آتنا علی نقی» نماینده کشورمان در رشته حفظ در بخش دانش آموزی گفت : آنچه که در این مسابقه دارای اهمیت است حسن حفظ است که 70 درصد نمره را تعیین می کند. البته نکات تجویدی و سرعت تلاوت داشتند که به آنها تذکر داده شد تا برای بهتر شدن اجراشان آن را رعایت کنند.
وی ادامه داد: او توانایی خاصی در صوت و لحن به ویژه در الحان و تنوع و تحرک و پردازش مقامات تحرکی دارند که با توجه به سنشان منحصر به فرد است. حتی در رقابت بانوان نیز ندیدم که افرادی باشند که بتوانند با رعایت تمامی موارد صحت حفظ و تسلط بر آن باز هم بتوانند بر مقامات والحان تسلط داشته باشند.
صحاف با ابراز گلایه از اینکه سیستم صوتی در بخش بانوان در شأن مسابقات بین المللی نبود، اظهار کرد: دانش آموز قاری از کشور گامبیا بود که به اجرای ترتیل پرداخت که به او تذکر لازم داده شد تا اسلوب قرائت تحقیق را یا با بهره گیری از کلاس های قرائت قرآن  و یا دانلود نرم افزارهای تحقیق اساتید مصری بتوانند تمرین و تقلید کنند.
داور راهنما نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در خصوص اجرای «زینب محمدنژاد»، بیان کرد: او کیفیت حفظ و تجوید خوبی داشت اما معتقدم او خیلی بهتر از این به ویژه در بخش صوت و لحن می توانست به اجرای برنامه بپردازد.
یادآور می شود، سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان، اولین دوره مسابقات بانوان، دومین دوره مسابقات قرآن روشندلان و دانش آموزان تا ششم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. همچنین مسابقات طلاب نیز در شهر قم برگزار شد.
captcha