مرحله پایانی هجدهمین دوره مسابقات حفظ ویژه طلاب شبه قاره هند برگزار شد
کد خبر: 3593269
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

مرحله پایانی هجدهمین دوره مسابقات حفظ ویژه طلاب شبه قاره هند برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مرحله پایانی هجدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم شبه قاره هند ویژه حفاظ اردوزبان در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی، مسئول دارالقرآن علوی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: این مسابقه روز عید مبعث در دو نوبت صبح و عصر در مؤسسه علوی برگزار شد. 
وی ادامه داد: در نوبت صبح مسابقات، خواهران و در نوبت عصر برادران به رقابتی معنوی و نورانی پرداختند؛ در بخش خواهران 19 نفر که حد نصاب لازم برای شرکت در مرحله پایانی را کسب کردند به اجرای برنامه حفظ پرداختند.
رضوی با بیان اینکه داوری این بخش بر عهده خانم قانع و استاد احمدی بود افزود: نوبت عصر نیز به مسابقات برادران اختصاص یافت که طی آن 29 نفر از حافظان راه یافته به مرحله پایانی با هم رقابت کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین احمدپور و استاد فرقانی داوری این مسابقه را انجام دادند و در پایان مراسم به 12 نفر از حضار هدایایی به قید قرعه داده شد. 
رضوی با بیان اینکه این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء پایان یافت تصریح کرد: مرحله مقدماتی این مسابقه روز جمعه 23 رجب المرجب 1438 مطابق با 31 فروردین ماه 1396 برگزار شده بود.
وی تاکید کرد: آئین اختتامیه این دوره از مسابقات و اهدای جوایز شرکت‌کنندگان نیز نیمه شعبان همزمان با میلاد منجی عالم بشریت طی مراسم باشکوهی برگزار خواهد شد.
مسئول دارالقرآن علوی گفت: این مسابقات 18 سال است که در ایام عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص) به همت مؤسسه علوی و با مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود اختررضوی برای حفاظ هندوستان و پاکستان برگزار می‌شود.
captcha